246261

زاهدی؛

شیرینی رتبه‌بندی معلمان را با تسامح و تاخیر در پرداخت مطالبات تلخ نکنید!

دنیای معدن: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از سازمان برنامه و بودجه و وزارت آمورش و پرورش خواست در خصوص اجرای قانون و انجام تعهداتشان برای پرداخت مابه‌التفاوت رتبه فرهنگیان از سال 1400 اقدام کنند و اجازه ندهند شیرینی رتبه‌بندی با تسامح و تاخیر در پرداخت مطالبات حاصل از آن موجب تلخ‌کامی این قشر فرهیخته شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدمهدی زاهدی، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 17 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تشکر از حضور پرشکوه ملت ایران، به ویژه جوانان در خیمه‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار، گفت: از مدیران و مسئولان کشور و استان کرمان می‌خواهم بیش از گذشته در تعامل با خبرنگاران و پاسخ‌گوی مطالبات به حق ایشان باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم اضافه کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار است که توجهی ویژه به رسانه‌های ملی و استانی در حوزه‌های حمایتی داشته و همچنین زمینه تسریع اعطای تسهیلات و حمایت‌های صندوق اعتباری هنر از جامعه خبرنگاری را فراهم، در خصوص بیمه خبرنگاران توجه جدی داشته و امنیت شغلی آنان را فراهم کند.

زاهدی در ادامه ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی در 16 مردادماه، اضافه کرد: سالروز شهادت شهید محسن حججی در 18 مردادماه و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را در پیش داریم؛ این روز را گرامی می‌داریم و از فداکاری و رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل‌الله و خانواده معظم شهدا، به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم قدردانی می‌کنیم. وظیفه است یاد و خاطره سیدالشهدای محور مقاومت، سردار دل‌ها را گرامی داشته و عهد ببندیم که به توصیه‌های ایشان در وصیت‌نامه فرهنگی، سیاسی و اعتقادی عمل کنیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود بر ضرورت مواجهه هوشمندانه و عالمانه با ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و عفت عمومی تاکید کرد و به لزوم برنامه‌ریزی برای گفت‌وگوهای موثر با جوانان و دانشجویان به عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی اشاره کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم در ادامه با بر تاسیس و راه‌اندازی وزارت هوش مصنوعی، با توجه به تحولات سریع فناوری‌ها در دنیا از جمله فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی و لزوم تغییر و تحول در نظام‌های آموزشی کشور، متناسب با رشد فناوری و تحولات دیجیتال تاکید کرد.

زاهدی در ادامه ضمن تشکر از عملکرد سپاه پاسداران و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در خصوص محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی و آبرسانی به روستاهای شهرهای کرمان و راور، از عملکرد وزیر صمت هم در اتخاذ رویکردهای حرفه‌ای در حوزه صنعت و معدن هم در اتخاذ تصمیم‌ها و راهبردها و هم در انتصاب‌ها در حوزه انتخابیه خود قدردانی کرد.

وی همچنیم بر ضرورت توجه بیشتر به وضعیت نابهنجار جانبازان و ایثارگران، به ویژه جانبازان قطع نخاعی تاکید کرد و رسیدگی به نیازهای فوری آنان از جمله نیاز به وسایل و تجهیزات پزشکی، تسهیل در مقررات خودروی خارجی ارگونومیک، تسهیل مقررات اعزام جانبازان جهت بازتوانی و به‌توانی، تسهیل در مقررات اعطای مسکن و... را خواستار شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه از عملکرد قوه قضائیه در مبارزه با فسادهای اقتصادی در کشور، به ویژه در استان کرمان در دوره اخیر تشکر کرد و گفت: پرونده‌های فساد در شرکت‌های تابع شرکت ملی مس ایران بحث جدی است. مطالبه ما از قوه قضائیه مبارزه با مفسدین اقتصادی بدون توجه به حامیان سیاسی ایشان است. همچنین انتظار است که پرونده شرکت پسته ایرانیان را در دستور کار خود قرار دهد.

زاهدی در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: از سازمان برنامه و بودجه و وزارت آمورش و پرورش انتظار است در خصوص اجرای قانون و انجام تعهداتشان برای پرداخت مابه‌التفاوت رتبه فرهنگیان از سال 1400 اقدام کنند. این قشر عزیز شایسته حمایت‌های دولت‌مردانند، اجازه ندهید که شیرینی رتبه‌بندی با تسامح و تاخیر در پرداخت مطالبات حاصل از آن موجب تلخ‌کامی این قشر فرهیخته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از اولویت‌ها و رویکردهای مجلس انقلابی در راستای عدالت‌محوری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان است که با پیگیری‌هایی که در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در انجام است، امیدواریم این مهم به نتیجه برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس دولت گفت: آقای رئیس جمهور قیمت برخی از کالاها در چند ماه اخیر افزایش افسارگسیخته‌ای داشته و مردم از این وضعیت گلایه‌مند و بسیار ناراحتند؛ لطفاً برای مهار قیمت اقلام پروتئینی، گوشت قرمز و گوشت مرغ و برخی کالاهای اساسی دیگر چاره‌ای بیندیشید.

زاهدی اضافه کرد: هم‌اکنون جوانان استان و به‌ویژه شهر کرمان نگران وضعیت وخیم و بحرانی باشگاه ورزشی مس هستند که می‌طلبد به فوریت برای عبور از بحران اقدام فوری کارشناسانه و متعهدانه انجام شود./

پایان پیام

 

  • ترنمو ارسالی در پاسخ

    چرا در پرداخت معوقه رتبه بندی بازنشستگان تعلل میکنید فرهنگیان رودریابید توقف جایزنیست

دیدگاهتان را بنویسید