246181

خبر مهم درباره اعتراض به رتبه بندی معلمان و فرهنگیان

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه رتبه بندی در سه سطح انجام می‌شود و خوشبختانه همدان جزو استان‌های پیشتاز در امر رسیدگی به اعتراضات بوده است تصریح کرد: تا امروز بیش از ۷۰ درصد اعتراضات رسیدگی شده است.

به گزارش دنیای معدن، در طول یک سال گذشته وزارت آموزش و پرورش قبول کرد که همدان مشکل نیروی انسانی دارد و جزو ۱۱ استانی قرار گرفتیم که با مشکل نیرو مواجه است.

محمود نقوی با بیان اینکه رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان در دستور کار آموزش پرورش است اظهار کرد: با رسیدگی شبانه‌روزی همکاران، تا قبل از مهرماه پرونده اعتراض ۱۲ هزار معلم استان بسته می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، گفت: در این حوزه اقدامات کمی و کیفی صورت گرفته و در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ارائه برنامه اردوی دانش‌آموزی راهیان نور جلسات برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه رتبه بندی در سه سطح انجام می‌شود و خوشبختانه همدان جزو استان‌های پیشتاز در امر رسیدگی به اعتراضات بوده است تصریح کرد: تا امروز بیش از ۷۰ درصد اعتراضات رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان با تلاش و رسیدگی شبانه‌روزی بسته می شود.

نقوی در بخش دیگر با اشاره به اینکه پس از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، ۱۵۹۶ آموزگار ابتدایی و استثنایی برای مصاحبه معرفی شده‌اند متذکر شد: از این تعداد، ۶۵۰ آموزگار بعد از مراحل ارزیابی و گزینش جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این ارزیابی در قالب ۱۹ کانون، شامل ۱۱ کانون ویژه بانوان و هشت کانون ویژه آقایان با گروه های ۱۵ نفره انجام می‌گیرد که هر گروه در روز ۶ نفر را ارزیابی می‌کنند و این نوع ارزیابی دقیق طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان در بخش دیگر تاکید کرد: رنگ‌آمیزی مدارس حاشیه استان از دیگر اقدامات در دستور کار آموزش و پرورش بوده که تاکنون ۱۰۰ مدرسه در این طرح ثبت نام کرده و آموزش و پرورش توانسته ۲ میلیارد تومان بودجه برای این کار دریافت کند به نحوی که سهم هر مدرسه ۲۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه رنگ‌آمیزی مدارس کاملاً جهادی است و توسط نیروهای جهادی و بسیج دانش آموزی رقم می‌خورد اضافه کرد: به طوری که رنگ توسط آموزش و پرورش خریداری شده و به صورت رایگان توسط جهادگران نقاشی می‌شود.

نقوی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته وزارت آموزش و پرورش قبول کرد که همدان مشکل نیروی انسانی دارد و جزو ۱۱ استانی قرار گرفتیم که با مشکل نیرو مواجه است.

وی گفت: خوشبختانه جذب نیروی سرانه استان از ۱.۲ به ۲.۲ افزایش پیدا کرد و اگر این روند دو، سه سال ادامه داشته باشد مشکل کمبود نیروی انسانی حل خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید