243276

هدف رتبه‌بندی اعتلای منزلت معلم است

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هدف از اجرای رتبه‌بندی ارتقای جایگاه معنوی و منزلت اجتماعی معلمان است و نباید تنها دید مادی و مالی به این هدف ارزشمند داشت.

به گزارش دنیای معدن از مهر، کلام‌الله صفری عصر یکشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ۸۵ درصد معلمان از اجرای طرح رتبه‌بندی رضایت دارند و ۱۵ درصد باقیمانده که معترض به فرآیند اجرایی هستند باید با صبر و حوصله بیشتر اجازه دهند تا اعتراض آنها در فضایی شفاف با کمک هیئت ممیزه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت و وزارت آموزش و پرورش در اجرای رتبه‌بندی شفاف و روشن عمل کرد و قطعاً در ادامه این فرآیند نیز موضوع با شفافیت بیشتر به انجام رسیده و به تمام اعتراض‌ها و گلایه‌ها پاسخی روشن داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجازه نخواهیم داد تا معلمی بدون رتبه باشد بلکه دولت تلاش می‌کند تا برخلاف دولت‌های گذشته که اراده‌ای برای طرح رتبه‌بندی نداشتند به شکل کامل و بر اساس آئین‌نامه تعریف شده این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

صفری به معطلی ۱۰ ساله فرآیند اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم با اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان این طرح مراحل اجرایی خود را سپری می‌کند و قرار است معوقات ۶ ماهه ۱۴۰۰ معلمان در هفته‌های آینده به حساب آنها واریز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی بر اساس سند تحول بنیادین به سرانجام نرسیده بلکه این کار تازه شروع شده و سال به سال بر اساس آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان شأن و منزلت اجتماعی خود را به معنای واقعی به دست می‌آورند.

صفری اضافه کرد: مزایای رتبه‌بندی فراتر از مسائل مادی، صنفی و معیشتی است بلکه با اجرای این طرح امیدواریم معلمان در بالاترین سطح مورد توجه قرار گیرند.

وی به امتحانات نهایی و پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در پایه نهم امتحانات به شکل استانی و در پایه دوازدهم به شکل نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای اولین بار در پایه دهم و دوازدهم ۲ درس امتحاناتشان به صورت نهایی و سراسری خواهد بود و تصحیح اوراق امتحانی نیز به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی به اجرای پایلوت این طرح در خلخال اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت اعمال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پذیرش کنکور، انتظار می‌رود آزمون با حساسیت و دقت لازم انجام شده تا دانش‌آموزان به حق و حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

صفری تصریح کرد: تا ۲ سال آینده با اجرای آزمون‌های نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز این سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد ارتقا می‌یابد تا با همکاری آموزش و پرورش و سازمان سنجش بهترین جذب دانش‌آموزان را به مراکز علمی و دانشگاهی شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اولیای دانش‌آموزان خواست تا با توجه به در پیش بودن فصل امتحانات، فضای آرام‌تری را برای دانش‌آموزان در خانه فراهم کنند تا با فراغ بال بیشتر دانش‌آموزان امتحانات پایان ترم و نهایی خود را برگزار کنند

 

دیدگاهتان را بنویسید