236773

سخنان مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین درباره مشمولین رتبه بندی معلمان

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از ۱۶هزار معلم استان، ۱۲هزار نفر مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند و تا پانزده‌شهریور فرصت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی را در سامانه مربوطه دارند.

به گزارش دنیای معدن ؛ نقی سیاهکالی‌مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد با اشاره به عملکرد یک‌ساله آموزش و پرورش و پروژه مهر، اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر ما بحث اتحاد و همدلی همکاران برای کار جهادی بود تا عقب‌افتادگی سال‌های گذشته جبران شود، تقریبا حدود دو سال فضای کلاس به دلیل شرایط سخت کرونایی تعطیل بود و عزم ما بر آموزش حضوری بود و بخشی از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری جبران شد.

 

او با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان در استان قزوین افزود: از ۱۶هزار معلم استان، ۱۲هزار نفر مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند و تا پانزده شهریور فرصت بارگذاری مدارک رتبه‌بندی را در سامانه مربوطه دارند.

 

سیاهکالی‌مرادی گفت: از چهارده‌فروردین تا پایان سال تحصیلی یکی از مشکلات ما گرفتن گوشی همراه از دانش‌آموزان بود و این در حالی بود که بخش زیادی از آموزش، حضوری بود و دانش‌آموزان به دلیل استفاده بلند مدت از گوشی، به همراه داشتن آن عادت کرده بودند. اما امسال با توجه به حضوری بودن کلاس‌ها، مدارس در حال آماده شدن برای حضور دانش‌آموزان هستند.

 

این مسئول ادامه داد: اتفاقات خوبی در این مدت در آموزش و پرورش افتاده و حدود هشت‌میلیارد تومان برای هنرستان‌ها تجهیزات تهیه شده و با کمک معاونت تربیت بدنی وزارتخانه ۲۸چمن و ۵سالن ورزشی داریم که ده‌میلیارد تومان اعتبار این پروژه از سوی وزارتخانه ایجاد شده و ۱۳میلیارد تومان اعتبار نیز باید خودمان با استفاده از ظرفیت خیرین و نوسازی استان تهیه کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد پروژه ایجاد چمن، ۱۳زمین چمن در حال بهره‌برداری است که بخشی از آن در محوطه مدارس، بخشی در حیاط مدارس است و بین ۱۴منطقه آموزشی استان تقسیم شده است.

 

او با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۲۹۹طرح آموزشی، ورزشی و تاسیساتی بزودی اجرا می شود، افزود: ۱۶۳میلیاردتومان اعتبار این پروژه‌ها از سفر رییس‌جمهور به استان ایجاد شده و تخصیص یافته و امیدواریم تا مهرماه بتوانیم از این طرح‌های نیمه‌تمام بهره‌برداری کنیم.

 

این مسئول در ادامه یادآور شد: طرح تثبیت و جبران یادگیری برای دانش‌آموزانی که در دوران کرونا از آموزش کلاس‌های غیرحضوری به خوبی بهره‌مند نشدند، اجرا می‌شود که ۱۶جلسه را تاکنون برگزار کردیم برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه که مقرر شده تا ۲۰میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارتخانه به این طرح در استان اختصاص یابد.

 

سیاهکالی‌مرادی گفت: ۲۰میلیارد تومان برای اردوگاه شهید بابایی یانس‌آباد اختصاص یافت، هر چند این طرح برای تکمیل و پایان بیش از این اعتبار نیازمند است، همچنین برای تکمیل استخر شهرصنعتی ۱۲میلیاردتومان و ۸میلیاردتومان برای استخر قزوین اختصاص یافته است.

 

او کسب رتبه دوم کشوری رشته ورزشی ووشو و کسب رتبه اول شطرنج کشوری از سوی دانش‌آموزان قزوینی را بخشی از موفقیت‌های بی‌شمار دانش‌آموزان قزوینی بیان کرد.

 

این مسئول افزود: در بحث نهضت سوادآموزی استان قزوین بر اساس شاخص‌های ارزشیابی ۲۳گانه کشوری رتبه چهارم را کسب کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه بیان کرد: ساماندهی دانش‌آموزان و ثبت نام‌ها، در حوزه ابتدایی به پایان رسیده و تعداد معدودی از دانش‌آموزان سفارش کتاب نداده‌اند. از مجموع ۲۴۴هزار دانش‌آموز استان قزوین، ۲۲۶هزار نفر در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند و ۲۰۸هزار نفر جهت دریافت کتاب ثبت‌نام کرده‌اند. ثبت‌نام دوره متوسطه اول تقریبا تکمیل است و در متوسطه دوم هنوز خانواده‌ها درگیر برخی مسایل همچون انتخاب رشته هستند.

 

سیاهکالی‌مرادی افزود: در بحث پروژه مهر، تیم‌های ما آمادگی بازدید از مدارس را دارند و هر روز این بازدیدها و رصدها از مدارس مناطق چهارده‌گانه با حضور تیم‌های بازرسی و کارشناسی، در حال انجام است.

 

او ادامه داد: در مسابقات قرآن کریم و اقامه نماز ۱۴۲رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی هنری و قرآن و اقامه نماز از سوی دانش‌آموزان قزوینی کسب شده که ۴۰رتبه اول، ۱۲رتبه دوم و ۵۱رتبه سوم را شامل می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به فعالیت مراکز استثنایی استان بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۴۰۰دانش‌آموز استثنایی در استان قزوین وجود دارند که بخشی از این تعداد شامل دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی هستند.

 

سیاهکالی‌مرادی در ادامه گفت: در حال حاضر در استان قزوین در شهر صنعتی البرز در سرانه آموزشی مشکل داریم هرچند که بخشی از مشکلات مهرگان حل شد و با توجه به ساختار شهرستان البرز سرانه آموزشی مدارس این شهرستان کم است اما ۱۳فضای کانکسی در استان وجود دارد که باید تا مهرماه جمع‌آوری شوند و ۱۷فضای تک‌دانش‌آموزی با یک معلم در استان وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: سال گذشته در آموزش و پرورش قزوین در حوزه بازماندگان از تحصیل عملکرد خوبی داشتیم، ۷۹۰دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم و با کار جهادی صورت گرفته تمام دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و با حکم دستگاه قضا و همکاری برخی دستگاه‌ها وارد عمل شدیم و امسال هم تلاش ما این است که همه دانش‌آموزان در فضای آموزشی قرار گیرند./ خبرآنلاین

 

دیدگاهتان را بنویسید