243262

۴۷ هزار معلم اصفهانی مشمول قانون رتبه بندی شدند

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: گفت: حدود ۴۷ هزار نفر از معلمان این استان مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند و برای تعداد کمی از همکاران نیز هنوز رتبه‌ای اعلام نشده است.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا ابراهیمی در حاشیه سفر به شهرستان کاشان، ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم، با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به موضوع آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای بوده است، اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نگاه، توجه کمی و کیفی به دانشگاه فرهنگیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان توجه ویژه به نشاط و شادابی دانش‌آموزان و فرهنگیان را از دیگر ویژگی‌های این نگاه دانست و گفت: سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان اصفهان طی سالیان گذشته از رتبه دوازدهم به رتبه دوم ارتقا پیدا کرده است و دانش‌آموزان شهرستان کاشان نیز به دنبال آن از این ارتقا بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: این طرح مقرر بود از سال ۱۳۹۰ اجرایی شود و وزرا و سرپرستان مختلفی آمدند ولی موفق به اجرای آن نشدند، اما دولت سیزدهم با حمایت ویژه رئیس جمهور این طرح را اجرا کرد و بیش از ۶۰ میلیون حُکم برای کل کشور صادر شد و این مهم نشان از گستردگی طرح رتبه‌بندی معلمان دارد.

ابراهیمی با بیان این‌که همکاران معترض به احکام صادره تا ۱۱ اردیبهشت برای ثبت اعتراض خود فرصت دارند، تاکید کرد: در استان اصفهان حدود ۴۷ هزار نفر از همکاران مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند و در این میان برای تعداد کمی از همکاران نیز هنوز رتبه‌ای اعلام نشده که به زودی مشخص می‌شود.

جذب یک هزار و ۶۷۰ آموزگار دوره ابتدایی در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با قابل توجه خواندن ورودی‌های سال جاری آموزش و پرورش افزود: یکی از دغدغه‌های ما کمبود نیروی انسانی است و از این رو در آزمون پیش‌رو که برای جذب آموزگار ابتدایی برگزار می‌شود یک هزار و ۶۷۰ نفر جذب و به کارگیریخواهند شد.

وی ابراز داشت: آزمونی نیز برای آموزش متوسطه و دبیری در روزهای آینده اعلام می‌شود و از سوی دیگر نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، کیفیت‌بخشی پرورشی، مربی بهداشت و خدمات نیز جذب آموزش و پرورش خواهند شد تا از خدمات این افراد در نظام تعلیم و تربیت بهره‌مند شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رویداد علمی ویژه‌ای با عنوان طرح "نکتا" در کاشان درحال برگزاری است که دانش‌آموزان استعدادهای درخشان اجرای آن را برعهده دارند و همه دانش‌آموزان از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی هدف از این طرح را کیفیت‌بخشی و تعمیق آموزش دانست و با بیان اینکه عوامل اجرایی و مدرسان این طرح خود دانش‌آموزان هستند، افزود: باید از این طرح‌ها حمایت کرد و برای این کار باید با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر همچون بنیاد ملی نخبگان مرتبط شد تا زمینه ثبت ایده‌ها فراهم آید و البته همکاران ما در شهرستان کاشان به این زمینه نگاه ویژه‌ای دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید