242717

تقلب فرهنگیان در رتبه بندی معلمان لو رفت

دنیای معدن: معلمانی برای تولید مقاله به اسم خودشان برای کسب رتبه‌های بالاتر در طرح رتبه بندی فرهنگیان پول دادند و تخلف کردند.

این خبرگزاری با بیان اشکالاتی به طرح رتبه بندی معلمان نوشت: معلمی با ۹ سال سابقه کار از شهرستان اُرزوئیه در استان کرمان درباره رتبه خود می‌گوید:فاقد رتبه تعیین شده‌ام؛ در بخش شایستگی‌های تخصصی، عمومی و تجربه رتبه ۳ را کسب کردم، اما در قسمت شایستگی‌های حرفه‌ای که تأیید آن به‌عهده مدیر مدرسه است، امتیاز پایین به من تعلق گرفت.

مواردی مانند شرکت در اردو‌های جهادی یا مؤسسات خیریه دارای امتیاز بود و باید مستندات و مدارک را بارگذاری می‌کردیم اما، مگر فردی که به مؤسسات خیریه کمک می‌کند از آن‌ها مدرک می‌گیرد؟ برخی معلمان در دوران کرونا تلاش بسیاری کردند تا برای دانش‌آموزان خود موبایل تهیه کنند، آیا برای این اقدامات مدرک دارند؟

نحوه امتیاز‌دهی در رتبه‌بندی فرهنگیان اشکالات بسیاری داشت و نمی‌توان معلمان مقاطع تحصیلی مختلف را با یک فرم ارزیابی کرد حتی برخی افراد برای جمع‌آوری مستندات به روش‌های غیرقانونی متوسل شدند به‌عنوان مثال پول دادند تا به اسم آن‌ها مقاله ثبت شود یا از مؤسسات خیریه، مدرک دریافت کنند! معلم روستا و مناطق محروم که فقط به فکر کیفیت کار است، فرصتی برای شرکت در مسابقات و جمع‌آوری مستندات ندارد، آیا معلم بودن او امتیاز ندارد؟

 

  • سمیه ارسالی در پاسخ

    بله واقعا درست است ، خیلی از همکاران هستند که با صرف هزینه زیاد چندین مقاله و کتاب به تاریخ های قبل از ۱۴۰۰ چاپکرده اند ،بدون اینکه حتی بدانند مقاله شامل چه مواردی می باشد ، بدون اینکه بتوانند چکیده مقاله بنویسند !بنظر بنده ارزیابان باید حضوری معلم را بسنجند ! برخی همکاران قادر با نوشتن طرح روزانه نیستند! اما رتبه بالا با مستندات خیلی زیاد دارند !شآن معلم را با این کاغذ بازی ها پایین نیاورید!گرفتن لوح تقدیر با یه تلفن هم می‌شود! کاش این راه رو در پیش نمی‌گرفتند !وقتی معلم برای معاش مجبور به تخلف و تقلب شود وای به حال آینده نسلی که بخواهد تعلیم بدهد !!!

دیدگاهتان را بنویسید