241526

وزیر آموزش و پرورش در چابهار عنوان کرد:

حقوق عقب مانده نیروهای خرید خدمات هفته آینده پرداخت می شود/ صدور ابلاغ نیروهای طرح مهر آفرین

دنیای معدن: وزیر آموزش وپرورش گفت: باتوجه به اینکه افزایش پایه حقوقی نیروهای خرید خدماتی از ۳ میلیون ۴۰۰ به ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان اتفاق افتاد این امر باعث اختلالاتی در پرداخت ایحاد شد و اما در کمترین زمان ممکن در حل این مسأله اقدام و برنامه ریزی کردیم قسمتی از معوقات همکاران خرید خدمات در هفته آینده پرداخت شود و ابلاغ های نیروهای مهرآفرین بزودی صادر و رتبه بندی آنها اعمال خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: با ارتقای این مدیریت آموزش و پرورش امیدواریم فعالیت های مضاعف برای تحول در حوزه پرورشی و آموزشی در منطقه را شاهد باشیم  و در نهایت سند تحول بنیادین عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به جایگاه منطقه مکران وموقعیت ویژه زرآباد افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران، دولت هم عزمی جدی در این منطقه داشته و برای گسترش نیازهای منطقه برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت دارد.

وزیر آموزش  وپرورش از زر آباد به عنوان قطب کشاورزی منطقه یاد کرد و گفت: گسترش هنرستان ها و مراکز آموزشی در هر منطقه براساس نیازهای منطقه می‌تواند نیروهای متخصص و ماندگار آن منطقه را تامین و در نهایت باعث آبادانی استان و کشور شود.

نوری همچنین با اشاره به بحث مهم رتبه بندی گفت: دقت در این کار بسیار مهم است و همکاران ما تمایل به تسریع در این کار را دارند که ما با دقت در حال انجام هستیم و برنامه ما به سمت و سویی است که حقی از کسی ضایع نشود و جای اعتراض برای همکاران وجود دارد و تاریخ شروع  آن همان چیزی است که در قانون مشخص شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۸۰ هزار از احکام رتبه بندی در آن لحاظ شده صادر و برای بیش از ۲۴۰ هزار نفر در حال صدور احکام هستیم و امیدواریم که در صدور احکام  کمال دقت را داشته باشیم.

وی از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از دانشگاه های تامین نیرو در آموزش وپرورش یاد کرد و گفت:امیدواریم دانشگاه فرهنگیان چابهار دارای شعبه ای در مناطق آزاد شود تا در بسط آموزش و برنامه ریزی سرعت گیرد که این کار با پیگیری های نماینده چابهار در مجلس بزودی محقق خواهد شد.

تعدادی از معلمان خرید خدمات نیز به خبرنگار ایسنا اظهار داشتند: ما معلمین خرید خدمات آموزشی یا همان معلمان حمایتی، از سال ۱۳۹۳ تاکنون مشغول خدمت در آموزش و پرورش هستیم و از دل و جان مایه گذاشتیم برای آموزش فرزندان این مرز و بوم، خواستار احقاق حقوق مسلم و طبیعی خود هستیم.

عاصم محمدی افزود:  چون متاسفانه به جای اینکه شرایط بهتر شود، روز به روز بدتر و بغرنج‌تر می‌شود بطوریکه از مهرماه تا الان با گذشت پنج ماه علیرغم شرایط بد اقتصادی و خدمت در مناطق محروم یک ریال حقوق دریافت نکرده ام.

وی اهم خواسته‌ها و مطالبات معلمین خرید خدمات را داشتن حقوق ماهیانه حداقل به میزان قانون کار، داشتن حقوق به صورت ماه به ماه (متاسفانه الان هر ۵ الی ۶ ماه یکبار در این شرایط سخت اقتصادی ما حقوق میگیریم، اون هم به صورت علی الحساب نه کامل، داشتن بیمه کامل ۳۰ روز در ماه و ۱۲ ماه در سال، داشتن اینترنت رایگان، داشتن کد پرسنلی، ثبت شدن سوابق کاری در آموزش و پرورش و استخدام شدن عنوان کرد.

هاجر ارباب یکی دیگر از معلمان نیز افزود: اگر ما صلاحیت نداریم، چرا توسط گزینش آموزش و پرورش تایید شدیم و به ما اجازه کار و فعالیت به عنوان معلم در آموزش و پرورش را داده‌اند؟

عبدالعزیز هوتی با بیان اینکه ما به طور میانگین ۸ الی ۹ سال سابقه و تجربه کار معلمی و تدریس را داریم، و این انصاف نیست که اینها را ندیده می‌گیرند و می‌گویند باید آزمون بدهید، افزود: اگر صلاحیت داریم، پس چرا حدود ۸ سال است که ما رو سر در گم گذاشتن و استخدام نمی‌کنند و شرایط سال به سال بدتر می‌شود.

عبدالله صابری هم یکی دیگر از معلمان خرید خدمات اظهار داشت: از وزیر محترم آموزش و پرورش تقاضا داریم که یک فکر اساسی و سریع برای این قشر مظلوم و زحمتکش بکنند و هر چه زودتر موجبات استخدام شدن ما را که حق مسلم ماست رو فراهم کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید