240515

خبر فوری/ تصمیم جدید دولت برای رتبه‌بندی معلمان / بالاخره تامین اعتبار شد

دنیای معدن، دولت فعلی ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱.۵ سال اجرای رتبه‌بندی تأمین کرده است. مدتهاست از طرح رتبه بندی معلمان صحبت می شود اما همچنان به دلایل مختلف این مهم با تاخیر روبه رو بوده است.

به گزارش دنیای معدن، آموزش و پرورش باید به روند تعیین رتبه قطعی معلمان سرعت دهد، اما مشکل فعلی این است که بارگذاری آثار پژوهشی و سوابق آموزشی معلمان در سامانه و روند بررسی آن طولانی شده است.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی درباره تأخیر در تعیین رتبه قطعی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان سال گذشته در مجلس تصویب شد، دولت دوازدهم ۵ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده بود که دولت فعلی ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱.۵ سال اجرای رتبه‌بندی تأمین کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش باید به روند تعیین رتبه قطعی معلمان سرعت دهد، اما مشکل فعلی این است که بارگذاری آثار پژوهشی و سوابق آموزشی معلمان در سامانه و روند بررسی آن طولانی شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: طبق اعلام آموزش و پرورش، رتبه یک یا همان آموزشیار معلم برای تمام فرهنگیان صادر شده است، اما بیشترین جمعیت مربوط به رتبه‌های ۲، ۳ و ۴ و جمعیت کمتری برای رتبه ۵ است که باید سریعتر رتبه قطعی افراد مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان سال رتبه‌های قطعی معلمان اعلام شود، متذکر شد: هدف اصلی رتبه‌بندی ارتقای کیفیت و ارتقای جایگاه معلم است.

فلاحی درباره تعیین تکلیف استخدامی معلمان غیررسمی گفت: طرحی در دستور کار مجلس است تا تمام معلمان غیررسمی که با آموزش و پرورش همکاری داشتند ساماندهی شده و به لحاظ استخدامی تعیین تکلیف شوند.

طبق جدیدترین وعده مسئولان آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش گفته است «از این ماه (دی ماه) فرآیند تعیین رتبه قطعی و نهایی معلمان انجام خواهد شد و تاکنون ۵۰ هزار نفر از همکاران توسط هیئت‌های ممیزه مناطق تعیین رتبه شده‌اند.»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید