241300

تاثیر فعالیت‌های مرتبط با نماز در رتبه‌بندی معلمان و الگوی شهریه مدارس + جزئیات

دنیای معدن: رییس سازمان مدارس غیردولتی از تاثیر فعالیت‌های مرتبط با نماز در رتبه‌بندی معلمان و الگوی شهریه مدارس خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که فعالیت مرتبط با نماز در رتبه‌بندی و الگوی شهریه مدارس غیردولتی تاثیرگذار است، گفت: تلاش کردیم تا گفتمان نماز در مدارس غیردولتی جاری و ساری باشد و بر این اساس آماده استفاده از تجربیات و همکاری با ستاد اقامه نماز هستیم

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اظهار کرد: باید  نگاه تربیتی و پرورشی به مدارس غیردولتی تقویت شود و معتقدیم همه ما خدمت‌گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمام توان و ظرفیتی که داریم برای ترویج فرهنگ اقامه نماز استفاده کنیم و خرسندم که مسئولیت سازمانی را بر عهده دارم که در آن اکثریت مؤسسین مدارس غیردولتی پای نظام و پای انقلاب ایستاده‌اند و در کنار آموزش‌های علمی و آموزشی به مسائل پرورشی و تربیتی توجه ویژه‌ای دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت موضوع نماز در مدارس گفت: فعالیت‌هایی مانند اجرای طرح «نور چشم» و توانمندی مدیران مدارس در برنامه یاوران نماز، جشن تکلیف و گفتمان دینی با محوریت نماز از جمله برنامه‌هایی است که در مدارس غیردولتی و هیأت امنایی اجرا می‌شود. ما آماده استفاده از تجربیات و همکاری با ستاد اقامه نماز هستیم.

او با تأکید بر اینکه فعالیت مرتبط با نماز در رتبه‌بندی و الگوی شهریه مدارس تأثیرگذار است، گفت: تلاش کردیم تا گفتمان نماز در مدارس جاری و سازی باشد و بر این اساس آماده استفاده از تجربیات و همکاری با ستاد اقامه نماز هستیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ترویج گفتمان دینی در جامعه با محوریت موضوع نماز یک ضرورت است. خانه و مدرسه اصلی‌ترین مراکزی هستند که خمیر مایه اخلاقیات فرزندان جامعه در آن شکل می‌گیرد لذا والدین باید قبل از فراخواندن کودکان به اقامه نماز و ادای فرائض دینی، خود به آن‌ها عمل کنند و معلمان هم باید با استفاده از نقش محوری که در ذهن و روان دانش آموزان دارند برای ترغیب آنها به اقامه نماز از هیچ کوششی دریغ نکنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی دیگر از مسائلی که در ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس تأثیرگذار است، زیباسازی و تجهیز نمازخانه های مدارس، محیط‌های آموزشی و ادارات، است.

او ضمن انتقاد از رویکرد آموزشی کنکور محور مدارس طی سال‌های گذشته، گفت: نگاه کنکور محوری موجب شده بود که مدارس بیشتر نگاه آموزشی داشته باشند و مسائل تربیتی کم‌رنگ شده بود اما در برنامه‌های سازمان، محور را بر کیفیت بخشی به برنامه‌های مدارس و مراکز غیردولتی و رویکرد تربیتی گذاشتیم.

محمودزاده با تأکید بر نگاه تربیتی در مدارس غیردولتی، اظهار کرد: چند برنامه خاص داریم که موضوع ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان از جمله آن‌هاست و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم، تمرکز سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر اجرای سند تحول است و در سند تحول نیز نگاه تربیتی، اصل است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جشن فرشته‌ها از جمله برنامه‌هایی است که مانند مدارس دولتی در مدارس غیردولتی برگزار می‌شود و با استقبال خانواده‌ها نیز مواجه بوده است.

سید احمد زرهانی رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: در ستاد اقامه نماز، خودمان را بخشی از آموزش و پرورش می‌دانیم و خاستگاه ستاد اقامه نماز هم آموزش و پرورش است و مجموعه آورده‌های ما متعلق به شماست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس ستاد اقامه نماز گفت: اگر مسجد، نماز، دعا، معنویت و مکارم اخلاق جایگاه با رفعت و سازنده خود را در بین نسل دانش آموز حفظ کند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی حل می‌شود. بر این اساس در راهبردها و برنامه ریزی‌های تربیتی و اجتماعی و فرهنگی باید گسترش معارف نماز در مدارس و بسط جهان بینی توحیدی و پرورش تفکر دینی و تقویت دین باوری متناسب با چشم انداز گام دوم در اولویت قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید