240015

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان / پرداخت حق رتبه‌بندی به 900 هزار فرهنگی

دنیای معدن: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پرداخت حق رتبه‌بندی به 900 هزار فرهنگی در حال انجام است و این تعداد کار بسیار دشواری بود افزود: روند ثبت رتبه‌بندی با سرعت بالا در حال انجام است و رتبه‌بندی‌ها حداکثر پنج سال یکبار مورد تمدید قرار می‌گیرند که به همین دلیل برای تعیین درجه باید دقت و توجه لازم به کار گرفته شود.

به گزارش دنیای معدن، یوسف نوری امروز در نشستی با جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان کنگاور با اشاره به پیشینیه تاریخی و مذهبی شهرستان کنگاور یکی از کارهای معلمان را سوق دادن دانش ‌آموزان به سمت نیازهای عالی انسانی و عبادت است و معلمان با ترویج دین به رسالتی که به عهده آن‌ها است، عمل خواهند کرد.

نوری با بیان اینکه سند تحول بنیادین با وجود اهمیت بسیار هنوز به طور کامل اجرا نشده است گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از مؤلفه‌های این سند بود که اکنون در دست اجرا است که در این طرح پرداختی‌ها مشخص شده و در حال انجام است و به بازنشستگانی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1400 بازنشسته شده‌اند تعلق می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پرداخت حق رتبه‌بندی به 900 هزار فرهنگی در حال انجام است و این تعداد کار بسیار دشواری بود افزود: روند ثبت رتبه‌بندی با سرعت بالا در حال انجام است و رتبه‌بندی‌ها حداکثر پنج سال یکبار مورد تمدید قرار می‌گیرند که به همین دلیل برای تعیین درجه باید دقت و توجه لازم به کار گرفته شود.

نوری گفت: به دلیل جمعیت بالای فرهنگیان مشمول حق رتبه بندی و حق مناطق جنگی، این روند هنوز به صورت کامل اجرا نشده اما به تدریج و با کمی تأخیر تمامی مشمولان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پرداخت حق منطقه جنگی فرهنگیان در شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه افزود: تصمیماتی در این زمینه گرفته شده که در صورت مصوب شدن اعلام خواهد شد.

نوری با اشاره به استخدام معلمان آموزش و پرورش گفت: استخدام فرهنگیان قبل از سال 92 در حال انجام است اما قانون استخدام بعد از سال 92 هنوز مصوب نشده که پس از تعیین تکلیف جذب معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: 100 هزار کلاس درس فرسوده، 8000 کلاس کانکسی و 12 هزار مدرسه فاقد آبخوری و سرویس بهداشتی در کشور وجود دارد که بخشی از کارها انجام شده و برای ادامه کار نیز نیازمند همکاری معلمان هستیم.

وی با بیان اینکه ارتقای تعلیم و تربیت از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش است عنوان کرد: برطرف کردن مشکلات زیرساختی و کیفیت بخشی آموزش در شهرستان‌های شرقی استان مانع از بازماندن تحصیلی دانش‌آموزان در این منطقه خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید