239014

 آیا مجلس "افزایش ۳۵ درصدی فوق‌العاده‌ ویژه کارکنان دولت از جمله معلمان" را حذف کرد؟!

دنیای معدن: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره این ابهام که آیا مجلس افزایش ۳۵ درصدی فوق‌العاده ویژه کارکنان دولت از جمله معلمان را حذف کرده است، توضیح داد.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در  پاسخ به این پرسش که چرا مجلس مانع از افزایش 35 درصدی فوق‌العاده ویژه معلمان شد؟ اظهار کرد: در لایحه دولت پیشنهاد شده بود، دولت می‌تواند تا 35 درصد فوق‌العاده ویژه کارکنان تحت پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری را افزایش دهد.

وی افزود: تنها تغییری که در مجلس به وجود آمد این بود که دولت باید تا 50 درصد فوق‌العاده ویژه را به کارکنان خود اختصاص دهد و هیچگونه بحثی در مجلس درباره اینکه رقمی جا‌به‌جا شود، نبود.

حاجی‌بابایی مطرح کرد: در بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری ذکر شده است، دولت می‌تواند تا 50 درصد فوق‌العاده ویژه را افزایش دهد که 35 درصد افزایش مغایر با قانون بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش حقوق هیئت علمی دانشگاه‌ها با توافق دولت در مجلس مصوب شده است و هیچ ارتباطی به فوق‌العاده ویژه کارکنان ندارد.

پیش از این صادق ستاری‌فرد؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفته بود که مجلس حکم پیشنهادی دولت برای افزایش 35 درصدی کارکنان دولت از جمله آموزش و پرورش را حذف کرد.

او در این باره گفته بود: در سال‌های گذشته به نحوی عمل شد که فوق‌العاده ویژه برای کارکنان برخی دستگاه‌ها حدود 20 درصدی اعمال شد و برای برخی دیگر 35 و بعضاً سقف 50 درصدی اجرا شد لذا دولت سیزدهم با رویکرد عدالت‌محوری و برای استقرار نظام عادلانه پرداخت کارکنان در لایحه ترمیم حقوق پیشنهاد کرده بود که فوق‌العاده ویژه به میزان 35 درصد برای همه کارکنان دولت که آموزش و پرورش نیز بخشی از آن است، ایجاد شود. متاسفانه در مجلس، حکم پیشنهادی دولت حذف شد و افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تحت عنوان حق جهش علمی جایگزین شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید