238075

خبرمهم درباره معلمان / نهایی شدن طرح مهرآفرین ۷۰ هزار معلم تا ۲ هفته آینده

دنیای معدن: قاسم احمدی لاشکی شب پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری نشست اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال تحصیلی جدید پس از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا ویروس با فضای مطلوب آغاز شده است و هم‌اکنون ۱۶ میلیون دانش‌آموز در ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ساناپرس؛ وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سه موضوع مهم وزارت آموزش و پرورش برای بررسی نمایندگان در مجلس مطرح است، افزود: بحث رتبه‌بندی معلمان از مهمترین موضوعات است که دستورات لازم به زودی ابلاغ و صادر خواهد شد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: پس از نشست‌های کارشناسی موضوع کار در ستاد انجام شده و دستورات لازم برای شیوه‌های اجرا و نحوه قرار گرفتن فوق‌العاده رتبه‌بندی در حکم کارگزینی بحث و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه نکته دوم متناسب‌سازی حقوق کارکنان است، بیان کرد: منتظر متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و کارکنان آموزش و پرورش به عنوان بخشی از مصوبه کارکنان دولت هستیم تا در آینده نزدیک در این حوزه خبرهای خوشی داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیمات اساسی در حوزه مهرآفرین که دغدغه حدود ۷۰ هزار نفر از معلمان است تا دو هفته آینده نهایی خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه هفته آینده به عنوان هفته تعطیلات مجلس است در زمینه طرح مهرآفرین دو بحث همزمان دنبال می‎شود.

وی ادامه داد: در گام نخست نامه‌ای وزیر آموزش و پرورش در تاریخ ۲۰ مهر ماه امسال به معاون حقوقی ریاست جمهوری ارسال کرده تا با توجه به اخذ استعلام، مراتب کار را انجام دهیم همچنین در بازدید حضوری پیگیری‎های لازم در حال انجام است.

احمدی لاشکی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز برای متناسب‌سازی بندی را در ماده ۹ قانون در لایحه دولت برای متناسب‌سازی آورده است پس منتظریم هر کدام زودتر به نتیجه برسد آن را به مرحله اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: مواردی دیگر نیز در وزارت آموزش و پرورش مطرح است که در ردیف ۱۰ به بعد مجلس قرار دارد، یکی از این موضوعات ساماندهی نیروهای انسانی است که اعتقاد داریم فقط باید گزینش نیروی انسانی و معلم از دو دانشگاه تخصصی فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اتفاق بیافتد، در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی بودیم و با توجه به ارتباطات مطلوب که بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی برقرار شد امیدواریم بتوانیم سهمیه لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

وی متذکر شد: همچنین طرح دو به علاوه دو و دو ساله شدن دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد تا افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس با حضور در دانشگاه فرهنگیان پس از دو سال معلم شوند و کمبود نیروها جبران شود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون مدارس و مراکز غیردولتی نیز در مجلس مطرح خواهد شد تا ایجاد انگیزه برای معلمان مدارس غیردولتی را به ثمر آورد، خاطرنشان کرد: میزان حقوقی که کارکنان این بخش می‌گیرد انصاف نیست، حتی در بسیاری از مراکز افراد حدود دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و باید قانون را صرفاً قانون کار کنیم و با پرداخت بیمه کامل، ساعت کاری برمبنای ۲۴ ساعت کار نه ۴۴ ساعت کار باشد.

احمدی لاشکی افزود: از طرف دیگر امتیازی برای تغییر کاربری به مدارس غیردولتی خواهیم داد تا اگر بخواهند در کاربری آموزشی ورود کنند و مدارس ایجاد کنند.

وی گفت: حمایت‌های خوبی برای مدارس غیردولتی در دست اقدام است تا مدارس غیر دولتی باانگیز وارد میدان شوند و از طرفی دیگر ظرفیت‌های لازم افزایش داشته باشد./فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید