237876

روند اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشور کند است/وضعیت معلمان نباید متوقف به نفر بعد شود

دنیای معدن: عضو کمیسیون آموزش ،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه روند اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشور کند است و آموزش و پرورش می توانست با یکسری اقدامات به این فرآیند آسیب نزند.

به گزارش دنیای معدن، محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز در ارزیابی خود از روند اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشورگفت: انتظار این بودکه قانون رتبه بندی معلمان که یک قانون مترقی در کشور است، خوبتر از اینها از سوی دولت اجرایی می شد.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال موضوع حذف معلمان مهرآفرین از این قانون مطرح شد که این موضوع واقعا یک حرف غیر منطقی بود. از این رو هئیت تطبیق قوانین مجلس نظرش را در این رابطه اعلام کرد و نهایتا معلمان مهر آفرین ذیل این قانون قرار گرفتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه موضوع پرداخت علی الحساب به گروه معلمان مهرآفرین به دولت ارجاع داده شد و از جانب دولت هم این موضوع به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

وی تصریح کرد: اینکه پرداخت علی الحساب به معلمان مهر آفرین از سوی سازمان برنامه و بودجه به دلیل مباحث مالی متوقف شده است و یا سرنوشت دیگری پیدا کرده،حتما می تواند هزینه اجرای قانون را بالا ببرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس ایرادات خود پیرو آئین نامه رتبه بندی معلمان را به مسئولین منعکس کرده است،اظهارکرد: حداقل باید در اجرای آئین نامه رتبه بندی معلمان تسریع شود.

وی بیان کرد: همچنین ما نکته ای را به وزیر آموزش و پرورش در جلساتمان مطرح کردیم و گفتیم کسانی که امده و فرم های لازم را پر کرده و هم اکنون در مرحله صدور حکم هستند لازم نیست وضعیت این افراد متوقف به نفر بعد شود.

روند اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشور کند است/وضعیت معلمان نباید متوقف به نفر بعد شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر برخی افراد مدارک خود را در مدت سه ماه تحویل می دهند و برخی هم شش ماه بعد، اینکه گفته شود همه معلمان باید ابتدا مدارک خود را ارائه دهند و بعد قانون برای افراد اجرایی شود،به نظر نگاه غلطی است چراکه قانون رتبه بندی معلمان قانون پلکانی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:متاسفانه زمان صرف شده برای این موضوع می تواند باعث نارضایتی جامعه فرهنگی شوند.

وی تاکید کرد: متاسفانه روند اجرای قانون رتبه بندی معلمان در کشور کند است و آموزش و پرورش می توانست با یکسری اقدامات به این فرآیند آسیب نزند.

 

دیدگاهتان را بنویسید