237490

رتبه بندی برای بازنشستگان؟

دنیای معدن: یک بازنشسته فرهنگی گفت: اگر رتبه‌بندی را اجرا می‌کنید، به بازنشستگان نیز توجه کنید.

به گزارش دنیای معدن؛ یک بازنشسته فرهنگی، خواستار رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان شد.

اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل دریافتی آن‌ها را افزایش خواهد داد؛ هرچند هنوز احکام حقوقی جدید معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش صادر نشده اما پرداخت علی‌الحساب به حساب معلمان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه گفته است: ماهانه یک میلیون تومان علی‌الحساب به حساب معلمان بابت رتبه‌بندی پرداخت می‌شود. مسعود میرکاظمی افزود: این مبلغ تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و پس از آن با معلمان تسویه حساب می‌شود.

کهزادی (بازنشسته فرهنگی) در این رابطه با تاکید بر لزوم همسان‌سازی و همترازی حقوق بازنشستگان نهادها با شاغلان هم‌ردیف گفت: اگر هدف‌شان اجرای قانون است، باید به معیشت بازنشستگان نیز توجه کنند؛ بایستی بودجه کافی برای اجرای همسان‌سازی بعد از تعلق هر نوع مزایای مزدی اختصاص یابد.

او ادامه داد: رفع تبعیض بین کارکنان شاغل دستگاههای مختلف حقوق بگیر، اگر باعث ایجاد تبعیض بیشتر با دیگر گروه‌های بازنشسته همان دستگاههای حقوق بگیر شود، برخلاف بند ۹ ازاصل سوم قانون اساسی و ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه و ماده۶۴ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی تاکید می‌کند: قانون در تمام موارد فوق اشاره به برقراری عدالت، نظام پرداخت همسان، رفع تبعیض و متناسب‌سازی امکانات شاغلین با بازنشستگان و مستمری بگیران سنوات مختلف دارد بنابراین باید منابع کافی برای افزایش عادلانه حقوق و مستمری بازنشستگان اختصاص دهند؛ در غیر این صورت فاصله‌ی دریافتی شاغلان و بازنشستگان افزایش می‌یابد.

به گفته‌ی وی، از همان ابتدای تدوین رتبه‌بندی باید برای بازنشستگان فرهنگی نیز مکانیسم افزایش همسان مستمری‌ها را در نظر می‌گرفتند تا عدالت در پرداخت مخدوش نشود./ ایلنا

 

دیدگاهتان را بنویسید