236596

امام جمعه موقت بیرجند: دولت طرح رتبه‌بندی معلمان را به سرانجام برساند

دنیای معدن: امام جمعه موقت بیرجند گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال که در دولت‌های قبل شعارش داده شده بود این دولت علیرغم مقروض بودن آن را به سرانجام رساند و امیدواریم این طرح هرچه زودتر کامل شود.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که سومین روز هفته دولت با حضور وزیر آموزش و پرورش ودر مسجد جامع المهدی (عج) اقامه شد اظهار داشت: این دولت در یک سال اول فعالیت خود موفقیت‌های زیادی در ابعاد مختلف داشته است.

وی حرکت به سوی الکترونیکی شدن دولت را یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم برشمرد وخاطر نشان کرد: در سایه این کار بسیاری از معضلات و مشکلات مردم می‌تواند رفع شود.

خطیب جمعه موقت بیرجند بیان کرد: البته فشار اقتصادی در جامعه وجود دارد ولی باید بگوییم مقروض‌ترین دولت بعد از انقلاب را آیت الله رئیسی تحویل گرفت و اگر دولت‌های دیگر می‌گفتند خزانه خالی تحویل گرفتیم این دولت خزانه‌ای که هزاران میلیارد تومان بدهکار بوده را تحویل گرفته است.

عبادی با تاکید بر اینکه درست شدن کارهای اقتصادی نیاز به زمان دارد افزود: همه مردم و مسوولان می‌دانند که فشار اقتصادی وجود دارد اما این نکته مهم است که باید دولتمردان هم برنامه‌ریزی دقیق و جامع داشته باشند تا بتوانند آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنند.

استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از 10 سال که در دولت‌های قبل شعارش داده شده بود این دولت علیرغم مقروض بودن آن را به سرانجام رساند و امیدواریم این طرح هرچه زودتر کامل شود.

امام جمعه موقت بیرجند از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین وزارتخانه زیربنایی نام برد و افزود: در آموزش و پرورش دو نکته مورد غفلت قرار گرفته که شامل مهارت‌آموزی و دیگری فرهنگ تربیت اسلامی است .

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین هم آمده هر زمانی صحبت از کار فرهنگی شده عقاید درست و عفاف و حجاب مطرح می‌شود که البته این دو مساله هم بسیار مهم است اما همه فرهنگ این موارد نیست.

عبادی با اشاره به اینکه فرهنگ مدنی در جامعه ضعیف است تصریح کرد: قانون‌گرایی، فرهنگ کاری، مسئولیت‌پذیری و اجتناب از دروغ باید در آموزش و پرورش نهادینه شود تا نسل آینده فردی مسوولیت‌پذیر بار بیاورد و از اختلاس و دروغ‌گویی پرهیز کند اما این تحول جای آن در آموزش و پرورش است.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به نهم شهریور سالروز خروج آمریکا از افغانستان اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از 20 سال اشغالگری سال گذشته با خواری و ذلت از افغانستان خارج شدند.

عبادی با بیان اینکه بالاترین نعمت در جمهوری اسلامی، استقلال است یادآور شد: یکی از نعمت‌هایی که در بین مسائل و مشکلات باید به آن توجه داشت، نعمت امنیت است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به روز بانکداری اسلامی بیان کرد: این موضوع در اجرا دچار مشکلاتی است که امیدواریم در چاچوب اسلام عمل شود و از طرفی نیاز به اصلاح ساختار هم دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با گرامیداشت روز هشتم شهریور سالروز شهادت رجایی و باهنر افزود: غربی‌ها شعار مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند در حالی که خود حامی تروریسم هستند و نمونه آن داعش، القاعده و سایر تروریست‌هاست.

انتهای پیام/250

 

دیدگاهتان را بنویسید