234200

۳۸ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافت/ کمبود ۳۰۰ هزار معلم در کشور

دنیای معدن- رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۸ هزار میلیارد تومان برای مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده‌شده است.

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در جلسه هم‌اندیشی فرهنگیان نیشابور، فیروزه و زبرخان که در محل دبیرستان خیام برگزار شد، با اشاره به تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: اگرچه برای اجرای این طرح ۳۸هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌شده است، اما نمی‌دانم گیر کار کجاست؟

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه چرا در کنار افزایش حقوق شاغلین به وضعیت بازنشستگان بی‌توجهی می‌شود، افزود: باوجوداینکه ۹ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کشوری و ۵ هزار میلیارد برای بازنشستگان لشگری اختصاص‌یافته است اما از فروردین تا امروز این حکم اجرایی نشده است؟

وی با تأکید بر اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ازنظر مجلس شورای اسلامی قطعی است و باید اجرایی شود، بیان کرد: آموزش‌وپرورش امسال ۱۸۰ میلیارد تومان پول دارد و مجلس باید برای ۱۵۰۰ نیروی بازنشسته  همسان‌سازی کند.

   در کشور ۳۰۰ هزار معلم کم داریم

حاجی بابایی با اذعان به اینکه در حال حاضر کشور با کمبود ۳۰۰ هزار معلم مواجه است، خاطرنشان کرد:  متأسفانه از درس پرورشی، تنها اسم آن باقی‌مانده است، لذا ضروری است که  برای آموزش‌وپرورش باید هزینه کنیم.

وی با اشاره به اختصاص بودجه ۱۳ درصدی به آموزش‌وپرورش بعد از سال ۹۲ خاطرنشان کرد:  بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب  باید برای تربیت دانش‌آموزان هر آنچه لازم است، هزینه شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تحصیل ۴۰ دانش‌آموز در یک کلاس یک موضوع درون‌سازمانی است و ربطی به مجلس و دولت ندارد، بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبار لازم برای حوزه آموزش‌وپرورش اختصاص می‌یابد باید مشخص شود این اعتبارات چگونه هزینه می‌شود، نه اینکه کابینه دولت زیر سؤال برود.

تصویب ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش‌وپرورش نیشابور

وی با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار  برای آموزش‌وپرورش نیشابور و ۶۰ میلیارد تومان به مدارس عشایر کشور یادآور شد:  زمانی که بودجه دولت به مجلس آمد، کمیسیون برنامه‌وبودجه ۱۳۷هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، اما طوری بودجه را طوری کردیم که این کسری بدون افزایش سقف بودجه جبران شود و در سال ۱۴۰۱ هم تورم ایجاد نشود.

حاجی بابایی با اشاره به تحقق ۸۰درصدی بودجه سال جاری کشور اذعان کرد: در بودجه امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اذعان به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت حذف و به مردم پرداخت می‌شود، ابراز کرد: نان، دارو و بیشتر اقلام با همان ارز ۴۲۰۰ تومان تأمین و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با یادآوری اینکه مملکت را  با فروش اوراق، اوراق کردند، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ یک ریال فروش اوراق اضافه نکردیم و این در حالی است که بودجه ۱۴۰۱ ازنظر ارزش ریالی افزایش‌یافته اما تورم‌زا نیست.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱ یک دلار از پول نفت از بانک مرکزی برداشته نمی‌شود و در این راستا نیز اجازه ندادیم یک عدد پول جدید هم چاپ شود.

حاجی بابایی بابیان این‌که در سال ۱۴۰۱ یک نفر بیمه نشده نباید در کشور باشد، عنوان کرد: تا امروز ۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و ۲۵ هزار میلیارد تومان هم برای بیماران صعب‌العلاجی که هیچ بیمه درمانی ندارند اختصاص داده‌شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید