233170

۴۰ هزار میلیارد برای سال نخست رتبه‌بندی معلمان تامین شده است

دنیای معدن- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان برای سال نخست طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده و از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز تامین شده است.

به گزارش دنیای معدن، سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم تجلیل و بزرگداشت معلمان شهرری، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های شیوع و همه‌گیری کرونا، شناساندن و نمایاندن زحمات و خدمات قشر فرهنگی جامعه بود.

وی معلمان را افسران و پیشقراولان جنگ نرم و تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها نقش پیشرویی خود را حفظ کرده، البته وجود برخی مشکلات از جمله در حوزه اقتصاد، اشتغال، صنعت خودرویی و غیره ناشی از کم کاری‌ها و اهمال ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: دانشمندان جوان ما محصول تربیت معلمانی هستند که جوهره ایمان، اخلاق و تقوا را در کام آن‌ها چشانده و رشد و پرورش داده‌اند.

یزدی‌خواه ادامه داد: معلمان آینده‌سازان کشور هستند که آتیه‌سازان را در حوزه‌های اجتماعی، اعتقادی، فرهنگی و خودسازی تربیت کرده و پرورش می‌دهند، تا در آینده نقش و سهم خود را در تعالی و پیشرفت کشور ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و مطالبات فرهنگیان، تاکید کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان از مدت‌ها پیش آماده اجرایی شدن بود اما دولت پیشین آن را عملا در بهار ۱۴۰۰ و ماه‌های پایانی عمر کاری خود به مجلس آورده و از سویی علنا اعلام کرد هیچ اعتباری برای این منظور تخصیص نداده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هدف از رتبه‌بندی معلمان را ارتقاء کیفیت آموزشی و بهبود معیشت معلمان برشمرد و ادامه داد: در سال نخست اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده و از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز تامین شده است.

یزدی‌خواه البته رتبه‌بندی را اقدام حداقلی برای توجه به معیشت معلمان دانست و بر ضرورت توسعه آن تاکید کرد تا فرهنگیان بدون داشتن دغدغه مالی و اقتصادی همه توان خود را به تعلیم و تعلم و ارتقاء آموزش معطوف کنند.

وی تصریح کرد: باید بستری فراهم شود که معلمان فارغ از هرگونه دغدغه مالی و اقتصادی توان و انرژی خود را برای مطالعه، تهیه طرح درس و افزودن بر دامنه اطلاعات خود صرف کرده و به رسالت اصلی خود که همانا آموزش و تربیت آینده‌سازان کشور است، بپردازند.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسؤولان شهرستانی در مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد، از ۲۱ معلم برتر شهرستان ری تجلیل به عمل آمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید