233022

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین: نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی اجرا می‌شود / امتحانات نهایی حضوری شد

دنیای معدن- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قطعاً و یقیناً نظام رتبه‌بندی معلمان به زودی اجرا خواهد شد و همکاران ما در ۵ سطح آموزشیار-معلم، مربی‌معلم، استادیار-معلم، دانشیارمعلم و استادمعلم رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش دنیای معدن، نقی سیاهکالی مرادی بعدازظهر دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، به موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه بخش اعظمی از کارها شکل گرفته و در این باره وزیر آموزش و پرورش گفته‌اند که موضوع لایحه رتبه‌بندی معلمان دوشنبه هفته آینده در هیئت دولت مطرح می‌شود. به محض اینکه در هیئت دولت مصوب شود، برای برنامه‌ریزی این کار به استان‌ها می‌آید و خیلی‌سریع می‌توانیم رتبه‌بندی را برای معلمان اعمال کنیم.

سیاهکالی مرادی افزود: معلمان باید اخبار درست درباره نظام رتبه‌بندی معلمان را از ما بشنوند. علی‌رغم اینکه دولت اجرای نظام رتبه‌بندی را در دستور کار قرار دارد و به صورت شفاف هم اعلام کردیم که این طرح در حال اجرا شدن است، اما متاسفانه بر اثر یک‌سری از فضاسازی‌ها برخی معلمان فکر می‌کنند که ممکن است این لایحه اصلاً اجرا نشود.

وی ادامه داد: قطعاً و یقیناً نظام رتبه‌بندی معلمان به زودی اجرا خواهد شد و همکاران ما در 5 سطح آموزشیار-معلم، مربی‌معلم، استادیار-معلم، دانشیارمعلم و استادمعلم رتبه‌بندی می‌شوند. شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه در این طرح لحاظ شده و به‌رغم تبلیغات بدی که در فضای مجازی دیده می‌شود، امتیازات رتبه‌بندی سهل‌الوصول است.

سیاهکالی مرادی یادآور شد: دسترسی به این شایستگی‌ها آسان است و بر اساس شاخصه‌ها و سابقه کار معلمان می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. به همین خاطر از معلمان می‌خواهیم شکیبایی و سعه صدر داشته باشند.

عقب‌افتادگی‌های آموزشی و تربیتی در دوران کرونا به وجود آمد

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با وجود بازگشایی مدارس و برقراری کلاس‌های حضوری کمترین خطرات را در حوزه همه‌گیری کرونا داشتیم، گفت: بین معلمان حتی به تعداد انگشتان یک دست مبتلای کرونایی نداشتیم.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در بعضی از مدارس دانش‌آموزان علائم خفیف ابتلا به کرونا پیدا کردند که این قبیل موارد مدیریت شد. ضمن اینکه اگر در کلاسی 3 نفر مبتلا به کرونا شوند،‌ آن کلاس به مدت 10 روز تعطیل می‌شود تا دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش ببینند و دوباره به کلاس برگردند.

سیاهکالی از برگزاری حضوری تمامی امتحان‌ها در همه مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان ما باید با رعایت تمامی پروتکل‌ها به مدارس مراجعه کردند تا امتحانات به صورت حضوری برگزار شود. متاسفانه یک‌مقدار عقب‌افتادگی‌های آموزشی و تربیتی در دوران کرونا به وجود آمده و بیشتر در حوزه تربیتی سختی‌هایی بر ما وارد شده است.

وی ادامه داد: باید برای گرفتن این گوشی‌های هوشمند از دانش‌آموزان تلاش مضاعف کنیم. دیگر لازم نیست مثل گذشته تا نیمه‌شب گوشی دست دانش‌آموز باشد. چون آموزش حضوری شده و مطلب آموزشی خاصی در فضای مجازی بارگزاری نمی‌شود. بنابراین باید اتکای دانش‌آموزان به این گوشی‌ها کم شود؛ چرا که مضرات زیادی در درازمدت برای آنها ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید