232824

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

کمبود دو هزار معلم در قزوین/ طرح رتبه بندی معلمان دارای محتوای معقول است

دنیای معدن- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حدود دو هزار کمبود معلم و هزار مورد جذب داریم، تعداد زیادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و می‌توان برای این کمبود از ظرفیت معلمان بازنشسته، دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان ترم آخر فرهنگیان استفاده کرد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایلنا، در قزوین نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت:  تقدیر از ۳۲ معلم نمونه استانی و کشوری از برنامه‌های هفته معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه، حضور در گلزار شهدا، عیادت از معلمانی که دارای بیماری صعب العلاج هستند، دیدار با خانواده معلمانی که در کرونا جان خود را از دست داده‌اند و همایش فرهنگیان  از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

وی درباره نظام رتبه بندی معلمان گفت: این طرح تا کنون بارها مورد تجدید نظر و بررسی قرار گرفته و به میزانی که از بیرون نشان داده می‌شود سخت نیست و معلمان به راحتی می‌توانند امتیازات لازم را کسب کنند، از حقوق معلمان در چارچوب منطق دفاع خواهم کرد.

این مسئول افزود: در ماه رمضان مدیران کل استان‌ها دو بار جلسه داشتند و موضوع یک بار هم با حضور مدیران مناطق بررسی شده و به نظر من این طرح قابل پذیرش است.

وی عنوان کرد: حرمت دانش‌آموز باید حفظ شود و بی احترامی بویژه در دوران ابتدایی صدمات روانی وارد می‌کند و معقول نیست، اما برخی خانواده‌ها چارچوب‌های اخلاقی مدرسه را نمی‌پذیرند و در این بخش هم باید مشاوره و صحبت صورت گیرد، چرا که همه باید به هنجارها و قوانین مدرسه احترام بگذاریم.

سیاهکالی مرادی اظهار کرد: تعطیلی دو ساله مدارس آسیب‌های زیادی وارد کرده و باعث شده دانش آموزان دانش آموز بودن خود را فراموش کنند.

وی ادامه داد: برای پوشش خلاءهای موجود در تعداد معلمان ضمن استفاده از ظرفیت بازنشستگان و دانشگاه فرهنگیان،  در سال جدید مدیران و معاونان هم شش ساعت موظف به تدریس هستند.

ساخت ۲۵ چمن مصنوعی در مدارس قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه اینترنت پاک نداریم، ما به اندازه کافی از اینترنت و گوشی ضربه خورده‌ایم و باتوجه به حضوری شدن مدارس همراه داشتن تلفن همراه برای دانش‌آموزان ضرورت ندارد.

وی درباره انتصابات گفت: تغییر با تحول همراه است و تغییر مسئولین هم امری طبیعی است، در انتصابات تخصص و تعهد مورد توجه ویژه قرار دارد و سعی داریم سیاسی کاری نکنیم، نظام تعلیم و تربیت باید فارغ از فشارهای سیاسی باشد، البته با نمایندگان مجلس تعامل داریم ولی تلاش داریم استقلال معلمی را زیر سوال نبریم.

این مسئول عنوان کرد:  امروز ساحت‌های شش گانه مد نظر است و در کنار آموزش، پرورش هم مورد توجه قرار دارد و احساس می‌کنم در جامعه از این امر و تغییر رویکرد رضایت خوبی وجود دارد.

وی بیان کرد: در قزوین ۱۳ روستا داریم که دارای یک معلم و یک دانش‌آموز است، معلمی هم داشتیم که با وجود بیماری کرونا در تخت بیمارستان تدریس را تعطیل نکرد، این معلمان باید شناخته شوند.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد:  عدالت آموزشی جزء آرزوهای ما است، البته در مناطق حاشیه شهر هم مدارس خوبی داریم اما در مجموع تفاوت‌هایی وجود دارد، تلاش کردیم به این سمت حرکت کنیم که تقسیم معلمان و امکانات عادلانه باشد که هنوز محقق نشده است.

وی اظهار کرد: در چند روستا مدرسه کانکسی داریم، اما در مجموع وضعیت خوبی داریم و صرفا در برخی مناطق کمبود فضای آموزشی داریم و ۱۶۲ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش مصوب شد که امیدواریم جذب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: پنج سالن ورزشی و ۲۵ چمن مصنوعی در داخل مدارس ساخته خواهد شد که ۴۰ درصد هزینه آن اختصاص داده شده و مابقی را هم باید از ظرفیت خیرین استفاده کنیم، با بهره‌برداری از این فضاها سرانه ورزشی مدارس بهبود خواهد یافت.

وی عنوان کرد: در حوزه مباحث تربیتی مدارس دارای معاون و یا مربی پرورشی است که البته باید سایر معلمان و خانواده‌ها هم همراهی داشته باشند، در زمینه آموزش قرآن هم در سال‌های گذشته مربیان قرآنی جذب شده و مدارس قرآنی تاسیس شد که البته این مدارس بعد از یک مدت به مدارس عادی تبدیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید