232663

شرکت‌های دانش‌بنیان نهضت حمایت از مدارس را برپا کنند

دنیای معدن- معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نهضت حمایت از مدارس استان را برپا کنند.

به گزارش دنیای معدن، حسن رضانیا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت مناسب دانش‌بنیان و پژوهشکده‌های موجود در استان استفاده کند اظهار کرد: مدارس با رویکرد دانش‌بنیان بررسی و تاسیس شود.

وی با بیان اینکه استاندار از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خواسته نهضت حمایت و پشتیبانی از مدارس استان را برپا کنند اظهار کرد: دولت و مجلس برای همسان‌سازی و رتبه‌بندی معلمان قدم‌های خوبی برداشته و اجرای آن باید سرعت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا، تلاش‌های آموزش و پرورش و معلمان فراموش‌نشدنی است ادامه داد: کرونا هزینه‌های قابل توجهی بر مجموعه آموزش و پرورش و نظام تربیتی تحمیل کرد.

وی در ادامه گفت: شورای آموزش و پرورش از پیشران‌های ایجاد تحول در این حوزه است و باید در راستای افزایش کیفیت برنامه‌های هفته گرامی‌داشت و تکریم مقام معلم اقدام کند.

رضانیا ظرفیت و توانمندی آموزش و پرورش، معلمان و فرهنگیان استان را ظرفیت خوب و قابل توجهی دانست و ادامه داد: رسیدن به دولت قوی نیازمند آموزش و پرورش مقتدر و معلمان عزتمند است.

وی با اشاره به تأکید استاندار همدان بر تقویت ساختار شورای آموزش و پرورش و بهره‌گیری از نیروهای تحول‌آفرین گفت: استفاده از نیروهای تحول‌آفرین می‌تواند شورای آموزش و پرورش را به اتاق فکر ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش تبدیل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس در کشور و به دنبال آن در استان، یک درصد غیبت دانش‌آموزان در شرایط کنونی، هزینه محسوب می‌شود گفت: جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی و ارائه بسته‌های جبرانی موثر در دستور کار قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید