231764

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

38 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است

دنیای معدن- سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال حدود 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون رتبه بندی معلم‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش دنیای معدن، صادق ستاری‌فرد  در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آخرین خبرها از اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلم ها در دست تدوین است و ظرف یکی دو روز آینده در اختیار هیئت وزیران قرار خواهد گرفت تا در اولین فرصت و کوتاهترین زمان زمینه اجرایی شدن این قانون فراهم شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه اعتبار بسیار خوبی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلم‌ها در قانون بودجه پیش‌بینی شده، یادآور شد: امسال حدود 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلم‌ها پیش‌بینی شده و وزارت آموزش و پرورش به طور جدی به دنبال اجرای این قانون است.

استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به حضوری شدن مدارس از روز گذشته(14 فروردین)، و با بیان اینکه دیروز و امروز شاهد استقبال دانش‌آموزان از حضوری شدن مدارس بودیم، افزود: شور و نشاط در فضای اجتماعی و فرهنگی کشور ایجاد شده و حضور دانش آموزان خون تازه ای در نظام تعلیم و تربیت جاری کرده است.

وی با قدردانی از همراهی رسانه ها و اعتماد خانواده‌ها به نهاد مدرسه در فرآیند حضوری شدن مدارس، ادامه داد: دانش‌آموزان استقبال بسیار خوبی از حضوری شدن مدارس داشته‌اند.

ستاری‌فرد ادامه داد: استقبال دانش‌آموزان برای ما ارزشمند است و امیدواریم با حضور دانش‌آموزان در مدارس زمینه تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان فراهم شود.

ستاری‌فرد از تربیت تمام ساحتی به عنوان سیاست اول آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین یاد کرد و افزود: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان الزاماتی دارد که از جمله آن می توان به داشتن معلم، محتوا، زیرساخت و فضای تمام ساحتی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در تربیت تمام ساحتی معلم صرفا انتقال‌دهنده علوم نیست بلکه همه معلمین باید مربی باشند، گفت: در تربیت تمام ساحتی مدرسه کانون تربیتی و کانون پیشرفت محله است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و آموزش و پرورش در ادامه اشاره ای هم به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین" داشت و افزود: رهگذر و نقطه آغازین تحقق شعار سال مدرسه است، چراکه مدرسه در تحقق شعار سال هم پیشرو است و هم پیشران.

وی با اشاره به سیاست آموزش و پرورش برای اجرای شعار "یک مهارت برای هر دانش‌آموز" ، تاکید کرد: مدرسه می تواند کانون کارآفرینی و اشتغال باشد و در توسعه و بسط ارزش کار و کارآفرینی در جامعه تاثیرگذار باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای هم به عیدی 18.5 میلیارد تومانی وزارت اموزش و پرورش به دانش آموزان کرمانشاه در پایان سال گذشته داشت و گفت: در هفته پایانی سال 18.5 میلیارد تومان برای ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای به استان اختصاص پیدا کرد که تاکنون 15 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و امیدواریم مابقی آن که امروز آن را به 20 میلیارد تومان افزایش دادیم، نیز تخصیص یابد.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه جدی وزارت آموزش و پرورش برای میزبانی مسابقات  کشورهای حوزه مقاومت در رشته های ورزشی دانش آموزی در سال جاری، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت میزبانی برگزاری این مسابقات را دارد.

وی اشاره ای هم به برنامه های مدیرکل جدید آموزش و پرورش کرمانشاه داشت و ابراز امیدواری کرد، اجرای این برنامه‌ها زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش استان شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید