227521

طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس تصویب خواهد شد

دنیای معدن- دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نظر مثبت و قریب به‌اتفاق نمایندگان مجلس ان‌شاءالله این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز تصویب خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، خلیل بهروزی فر در گفت‌وگو با میزان، در خصوص روند تصویب طرح ساماندهی دولت در جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با ۱۰ ماده و ۱۲ تبصره به تصویب رسید و آماده ارسال به صحن علنی مجلس می‌باشد.

وی در خصوص زمان تقریبی تصویب این طرح در صحن علنی مجلس گفت هدف ما این است که تا پایان سال جاری طرح تصویب شود، اما به دلیل اینکه این طرح زوایای بسیاری در ابعاد مختلف دارد باید در تصویب آن دقت بیشتری شود.

به گفتهٔ بهروزی فر ابعاد مختلف در طرح ساماندهی کارکنان دولت به نحوی دیده‌شده است که مخالف با اصل ۷۵ قانون اساسی نباشد و اجرای این طرح منابع مالی جدیدی طلب نکند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر دستور رئیس‌جمهور خطاب به سازمان اداری و استخدامی به جهت همکاری در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: خوشبختانه به دستور آقای رئیس‌جمهور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت حضور داشتند و از نظرات کارشناسی آن‌ها، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر برای تصویب این طرح استفاده شد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر به‌زودی لایحه‌ای ازسوی دولت درزمینه طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود با تلفیق این لایحه و طرح ساماندهی کارکنان دولت به‌صورت توأمان به جمع‌بندی خیلی خوب با جامعیت و مانعیت بالا می‌رسیم.

 

این نماینده مجلس  افزود: در غیر این صورت تصویب این طرح مراحل معمول خود را در مجلس شورای اسلامی طی خواهد کرد.

 

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی، در خصوص امکان تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:  با توجه به نظر مثبت و قریب به‌اتفاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی ان‌شاءالله این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز تصویب خواهد شد.

 

بهروزی فر در پایان با تأکید این موضوع که اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت مسئله بسیار مهمی برای کشور است و چند هدف را دنبال می‌کند، افزود: اولاً بحث تبعیض و بی‌عدالتی در نظام پرداخت‌ها را تا حدودی حل می‌کند دومین بحث ایجاد امنیت شغلی برای نیروهایی است که با عناوین مختلف برای وزارتخانه‌ها سازمان‌ها و نهادهای تابعه فعالیت می‌کنند و مورد سوم اینکه با حذف شرکت‌های پیمانکاری نیروها به‌صورت مستقیم با سازمان‌ها قرارداد امضا می‌کنند و تا زمان بازنشستگی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید