251137

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای فرآوری طلا از باطله معدن زرشوران ابراز آمادگی کرد

دنیای معدن:مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ( آذربایجان غربی) تفاهم نامه همکاری برای یک دوره سه ساله امضا کردند که فرآوری طلا از باطله معدن از جمله مفاد آن است.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی مرکز یاد شده ، این تفاهم نامه را دیروز ( دوشنبه ) ضیاءالدین پورکریمی سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و محمد پروین مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در حاشیه بازدید علی اکبر افضلیان مشاور رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو و فضل الله حیدری مدیر امور بین الملل این سازمان در مرکز مزبور امضا کردند. براساس این گزارش، هدف از این تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی و آزمایشگاهی با در نظر گرفتن کلیه امکانات دو طرف از قبیل فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص قید شده است. همچنین ایجاد شرایط استفاده بهینه از ظرفیت های پژوهشی، آموزشی ، تحقیقاتی و آزمایشگاهی طرفین در زمینه های مرتبط در حوزه فعالیت هریک و برگزاری دوره های مشترک از مفاد این تفاهم نامه است. علاوه براین ، بهره مند شدن دو طرف از امکانات یکدیگر از قبیل توان های فکری، تجربی ، پژوهشی ، آزمایشگاهی ، کارگاهی، کتابخانه ای ، ارتباطات بین المللی ، فضای فیزیکی و... از دیگر موارد مورد اشاره در این تفاهم نامه همکاری است. همکاری در زمینه فرآوری طلا از باطله معدن و باز فرآوری پسماندهای کارخانه فرآوری، انجام مطالعات ژئومتالورژی بر روی ماده معدنی اولیه ورودی به کارخانه ، تلاش در جهت جذب اعتبارات مالی طرح های مشترک از سایر منابع ، تدوین مقررات اختصاصی برای عقد قرارداد های همکاری بین دو طرف ، تعیین اولویت های تحقیقاتی ، همکاری در زمینه عارضه یابی و اصلاح خط فرآوری موجود بخشی از موارد پیش بینی شده در این تفاهم نامه است. براساس این گزارش ، افضلیان گفت : مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران می تواند در زمینه های همکاری بین المللی در بخش معدن و صنایع معدنی نقش موثری ایفا کند . وی اضافه کرد: سابقه فعالیت دو دهه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در بخش معدن و صنایع معدنی، زمینه ای مناسب برای توسعه همکارهای تحقیقاتی و پژوهشی با طرف های خارجی در منطقه است. در ادامه این جلسه  حیدری گفت: با توجه به برگزاری دوره های آموزش تخصصی کارشناسان کشور های عضو اکو ، کشورهای منطقه بستر مناسبی برای همکاری با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در بخش معدن و صنایع معدنی دارند. 

 

پورکریمی نیز در این بازدید، سابقه ۱۰ ساله مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در زمینه فرآوری باطله های سنگ اهن، زغال‌سنگ ، آلومینا جاجرم و سر باره های شرکت فولاد مبارکه  را یادآور شد و همکاری در این بخش بامعدن  زرشوران را تاکید کرد. مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در بین ۱۰ مرکز مشابه در سطح بین الملل  جای دارد ودر منطقه خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید