238548

پیش‌بینی بازارهای جهانی طلا

به افزایش قیمت کوتاه‌مدت بازار طلا خوش بین باشیم؟

دنیای معدن: جهش طلا از پایین‌ترین سطح دو سال اخیر و به دنبال آن افزایش حدود سه درصدی در روز جمعه، شتاب صعودی قوی را در میان تحلیلگران وال‌استریت ایجاد کرده است. با این حال، برخی همچنین اعتقاد دارند که این فلز گرانبها هنوز باید برای معکوس‌کردن روند نزولی چند ماهه خود کار انجام دهد.

به گزارش دنیای معدن، آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که احساسات در بازار همچنان رو به بهبود است و اکثر تحلیلگران بازار انتظار دارند در کوتاه‌مدت شاهد قیمت‌های بالاتر باشند. تمایل سرمایه‌گذاران خرد نیز همچنان در حال بهبود است اما زیر آستانه ۵۰ درصد باقی می‌ماند.

احساسات صعودی در تمام هفته پس از پایان قیمت طلا در ماه اکتبر با هفتمین کاهش متوالی ماهانه که طولانی‌ترین روند زیان آن در ۵۰ سال گذشته است، افزایش یافته است.

افزایش بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا که نزدیک به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته نگه داشته شده است، همچنان در مقابل طلا قرار دارد. با این حال، برخی از تحلیلگران اظهار کردند که نگرانی‌های فزاینده از رکود باعث افزایش تقاضای امن برای طلا شده است.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت که رکود در ایالات‌متحده، فدرال‌رزرو را مجبور می‌کند تا قبل از رسیدن به هدف خود یعنی تورم دو درصدی، به چرخه انقباض خود پایان دهد. وی افزود: محیط رکود تورمی با رشد اقتصادی پایین و تورم بالا برای طلا صعودی خواهد بود.

کریستوفر وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX  گفت که او نسبت به طلا خنثی است زیرا او همچنین می‌خواهد شاهد افزایش اولیه به بالای ۱۶۸۰ دلار باشد که به ۱۷۳۰ دلار منتهی شود.

این هفته، در مجموع ۲۰ متخصص بازار در نظرسنجی وال‌استریت کیتکونیوز شرکت کردند. ۱۰ تحلیلگر یا ۵۰ درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. دو تحلیلگر یا ۱۰ درصد گفتند که نزولی هستند. هشت تحلیلگر یا ۴۰ درصد گفتند که در مورد فلز گرانبها بی‌طرف هستند.

۵۲۰ پاسخ دهنده در نظرسنجی آنلاین بخش خرده فروشی شرکت کردند. در مجموع ۲۴۰ رأی‌دهنده یا ۴۶ درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. ۱۶۹ نفر دیگر یا ۳۳ درصد پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد. در حالی که ۱۱۱ رای‌دهنده باقی مانده، یا ۲۱ درصد، خواستار یک بازار بی‌طرف شدند.

افزایش روز جمعه به قیمت طلا کمک کرد هفته را در شرایط مثبت به پایان برساند. هر اونس طلا آخرین بار با دو درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به ۱۶۷۷ دلار معامله شد. علاوه بر ترس از رکود، شکاف‌هایی در بازار کار ظاهر می‌شود. روز جمعه، اداره آمار کار اعلام کرد که ۲۶۱ هزار شغل در ماه اکتبر ایجاد شده است که بالاتر از انتظارات است. با این حال، همه تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که افزایش قیمت طلا پایدار است. مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که انتظار دارد طلا به ۱۶۷۷ دلار در هر اونس برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید