237588

واردات طلای چین رکورد ۴ ساله را زد!

دنیای معدن: واردات طلای چین در ماه اگوست از طریق هنگ‌کنگ به بالاترین حد خود در ۴ سال گذشته رسید.

به گزارش دنیای معدن، داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه اگوست نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در بیش از ۴ سال گذشته رسید زیرا تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز در جهان همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

داده‌های اداره آمار هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که واردات خالص به بالاترین میزان خود از ژوئن ۲۰۱۸ و به ۶۸.۲۲۷ تن در ماه اگوست رسید، در حالی که درجولای ۴۸.۷۷۳ تن بود. در همین حال، کل واردات طلا از طریق هنگ‌کنگ که شامل صادرات مجدد نیز می‌شود، نزدیک به ۳۳.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۱.۸۵۵ تن رسید.

دلالان چینی تا ماه اگوست، طلا را به قیمت‌های جهانی بین ۴ تا ۱۶ دلار آمریکا در هر اونس می‌فروشند. بانک خلق چین از طریق سیستم سهمیه‌بندی که به بانک‌های تجاری داده می‌شود، میزان ورود طلا به کشور را کنترل می‌کند.

داده‌های هنگ‌کنگ ممکن است تصویر کاملی از خریدهای چینی ارائه نکند زیرا طلا از طریق شانگهای و پکن نیز وارد می‌شود. چین معمولا بیشتر فلز زرد خود را از استرالیا، آفریقای جنوبی و سوئیس وارد می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار گمرک سوئیس در هفته گذشته نشان داد که صادرات طلای سوئیس به چین در ماه آگوست نسبت به بالاترین رقم ۵.۵ ساله جولای کاهش یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید