236447

بازار طلای جهانی دوباره لرزید!

دنیای معدن: قیمت طلا امروز دوشنبه برای ششمین جلسه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه هفته گذشته رسید که تحت تاثیر دلار قوی و انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا برای مهار تورم فزاینده کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به کمترین میزان خود از ۲۸ جولای با ۱۷۴۳ دلار و ۸۳ سنت در اوایل معاملات، تا ساعت ۷ و ۱۹ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و ۳۰ سنت رسید. این فلز در هفته گذشته نزدیک به سه درصد کاهش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۷۴۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد یک ماهه خود رسید و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گرانتر کرد.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان در بحبوحه انتظارات به اوج رسیدن تورم و افزایش نگرانی‌های رکود اقتصادی، فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد. معامله‌گران اکنون با احتمال ۴۶.۵ درصدی برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در سپتامبر و ۵۳.۵ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحدی قیمت دارند.

هفته گذشته تعدادی از مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده گفتند که بانک مرکزی باید به افزایش هزینه‌های استقراض ادامه دهد تا تورم بالا را کنترل کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا این مورد، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. تمرکز این هفته بر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول، وایومینگ روز جمعه خواهد بود.

بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۲ درصد افزایش یافت و از ۹۸۵.۸۳ تن در روز جمعه به ۹۸۹.۰۱ تن در روز جمعه رسید.

 تقاضای طلا در هند در هفته گذشته بهبود یافت زیرا قیمت‌های داخلی به پایین‌ترین حد بیش از دو هفته اخیر رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹.۰۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۹۳.۳۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱۲۹ دلار و ۲۱ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید