235876

استخراج ۲۵۰ هزار تُن کانسنگ طلا از معادن خراسان جنوبی

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود ۲۵۰ هزار تُن کانسنگ طلا در چهار ماهه امسال از معادن طلای خراسان جنوبی استخراج شده است.

به گزارش دنیای معدن، حجت ایمان طلب، امروز دوشنبه ۱۰ مرداد به رسانه های گروهی گفت: مجموع ذخایر قطعی ثبت شده معادن طلای استان حدود ۳۴ میلیون تُن است که در ۴ ماهه ابتدای سال ۲۵۰ هزار تُن کانسنگ طلا از این معادن استخراج شد است.

وی با بیان اینکه معادن طلای خراسان جنوبی برای ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: بیشترین استخراج کانسنگ طلا استان مربوط به معدن طلای شادان در خوسف با ۱۸۰ هزار تُن کانسنگ طلا است گفت: با اکتشافات جدید در معدن طلای شادان احتمالا ۱۵ میلیون تن به ذخیره این معدن اضافه شود.

معاون امور معادن و صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ واحد فرآوری طلای کودکان، شادان و هیرد در خراسان جنوبی فعال است، یادآور شد: هم اکنون ۶ معدن طلا در خراسان جنوبی وجود دارد که معدن طلای هیرد در نهبندان و معادن شادان، ماهرآباد، کودکان و خونیک در شهرستان خوسف و خدا آفرید در بشرویه واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید