235118

طلا خود را از کف ۹ ماهه جدا کرد

دنیای معدن: قیمت طلا امروز پنج‌شنبه پس از توقف رشد دلار و کاهش فشار بر شمش با قیمت دلار، از پایین‌ترین سطح ۹ ماهه خود در جلسه قبل افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرق با ۶.۵ درصد افزایش به ۱۷۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۱۷۴۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ارزش دلار نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر که در روز چهارشنبه به ثبت رسید ثابت بود و فشار بر طلا را کاهش داد.

قدرت دلار طلا را با ۱.۹ درصد کاهش در جلسه قبل به پایین‌ترین سطح خود از ۳۰ سپتامبر در ۱۷۳۱ دلار رساند.

بدتر شدن وضعیت تورم و نگرانی در مورد از دست‌دادن اعتماد به قدرت فدرال رزرو برای بهتر کردن آن، مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده را بر آن داشت تا حول افزایش نرخ‌بهره مجدد قاطعانه خود برای تحت کنترل درآوردن قیمت ها تجمع کنند.

رئیس صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه گفت که چشم‌انداز اقتصاد جهانی از آوریل به طور قابل‌توجهی تیره شده است و او نمی‌تواند با توجه به خطرات بالا، احتمال رکود جهانی در سال آینده را رد کند.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز پنج‌شنبه پس از افزایش در جلسه قبل ثابت ماند. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۹.۲۰ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۸۵۳.۲۵ دلار و پالادیوم  با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۹۲۹ دلار و ۵۱ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید