233178

با توجه به نگرانی از رشد اقتصاد جهانی و رکود احتمالی

طلا سر به زیر به استقبال بازار آمد

دنیای معدن: قیمت طلا امروز دوشنبه (۹ می) کاهش یافت زیرا افزایش دلار بر تقاضا برای شمش با قیمت دلار فشار آورد و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده بر قیمت ها تاثیر گذاشت.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا با کاهش ۶.۹ درصدی به ۱۸۷۶ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۸۷۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. این به روزرسانی قیمت در ساعت ۸ و ۳ دقیقه صبح به وقت شرقی انجام شده است.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۸ رسید و قیمت طلای با بازده صفر را تحت فشار قرار داد.

دلار در برابر رقبای خود نزدیک به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته بود و باعث شد که شمش با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

رشد شغلی ایالات متحده در ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافت زیرا تولیدکنندگان استخدام را افزایش دادند و بر پایه‌های قوی اقتصاد علیرغم کاهش تولید در سه ماهه اول تاکید کردند.

در حالی که طلا در مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه که هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای آسیایی روز دوشنبه شروعی متزلزل داشتند زیرا معاملات آتی سهام ایالات‌متحده به دلیل نگرانی‌های مربوط به نرخ کاهش یافت، در حالی که تشدید قرنطینه در شانگهای، نگرانی‌ها را در مورد رشد اقتصاد جهانی و رکود احتمالی برانگیخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۲.۲۳ دلار رسید، پلاتین با ۱.۶ درصد کاهش به ۹۴۸ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰۳۸ دلار و ۵۸ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید