226853

قیمت طلا اندکی بالا رفت

دنیای معدن: قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی که ارزش دلار آمریکا در پی نتایج مطالعاتی امیدوارکننده درباره واریانت اُمیکرون و رشد خوش بینی به دورنمای اقتصادی جهانی ضعیف شد، اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش دنیای معدن، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۱۲ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۵ درصد رشد نشان می دهد که می تواند دومین رشد هفتگی متوالی این بازار باشد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۰۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

در ساعات اولیه معاملات روز پنج شنبه در آسیا، بازارهای سهام به روند صعودی ادامه دادند و دلار به دلیل کاهش نگرانیها نسبت به تبعات شیوع واریانت اُمیکرون و دلگرم شدن بازارها از آمار اقتصادی قوی آمریکا، عقب نشینی کرد. شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب در پایینترین حد یک هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

سرمایه گذاران آمار مختلفی دریافت کردند که شامل کندی چشمگیر رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم در بحبوحه موج ابتلا به کووید ۱۹ بود اما فعالیت اقتصادی از آن زمان بهبود پیدا کرده و اقتصاد این کشور را در سال ۲۰۲۱ در مسیر بهترین عملکرد از سال ۱۹۸۴ قرار داده است.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید اعلام کرد معاملات اندک و خرید کریسمس، طلا را در بالای سطح ۱۸۰۰ دلار قرار داده است. اما اگر آمار هفتگی بیکاری آمریکا که روز جاری منتشر می شود مثبت باشد، برای قیمت طلا منفی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، نتایج یک مطالعه در آفریقای جنوبی نشان داد افراد مبتلا به اُمیکرون در ریسک پایینتر بستری شدن و بیماری شدید در مقایسه با کرونای دلتا قرار دارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۲۲ دلار و ۸۷ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۶۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۵ درصد سقوط کرد و در ۱۸۵۴ دلار و دو سنت ایستاد.

 

دیدگاهتان را بنویسید