232410

طلا در مقابل دلار، پا پس کشید

دنیای معدن: قیمت طلا امروز چهارشنبه، پس از افت شدید روز گذشته کاهش یافت زیرا افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده همچنان توجه سرمایه‌گذاران را از شمش بدون بازده دور می‌کند.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۴۶ دلار و چهار سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۹۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلا تا ۱.۸ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد یک هفته گذشته رسید زیرا دلار آمریکا قوی‌تر شد و افزایش بازدهی خزانه‌داری بر جریان ورودی امن به طلا سایه انداخت.

بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۶ درصد کاهش به ۱۹۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۱۹۴۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده همچنان به بالاترین سطح چند ساله خود ادامه می‌دهد و سرمایه‌گذاران آماده می‌شوند تا فدرال رزرو به شدت نرخ‌ها را افزایش دهد زیرا بانک مرکزی تلاش می‌کند تا تورم فزاینده را مهار کند.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و بازدهی بالاتر بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. دلار نزدیک به بالاترین حد اخیر حفظ شد و باعث شد که طلا با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین، پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را تقریبا یک درصد کاهش داد و هشدار داد که تورم برای بسیاری از کشورها خطری آشکار است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵.۰۴ دلار رسید.  پلاتین با ۱.۱ درصد کاهش به ۹۷۹  دلار و ۷۴ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۶۹ دلار و ۳۶ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید