232312

طلا نردبانی گام برداشت!

دنیای معدن: قیمت هر اونس طلا با توجه به تقاضای امن به بالاترین حد در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش دنیای معدن، قیمت طلا امروز دوشنبه افزایش یافت و به بهترین سطح خود از اواسط ماه مارس رسید زیرا بحران روسیه و اوکراین سرمایه‌گذاران را به سمت ایمن‌بودن این فلز گرانبها سوق داد. هر اونس طلا امروز در اوایل وقت بازگشایی بازار با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۹۸۴ دلار و ۲۰ سنت و بالاترین قیمت از ۱۴ مارس رسید و معاملات آتی آمریکا نیز با ۸ درصد افزایش به ۱۹۹۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۲.۱۰ درصد افزایش به ۱۹۸۶ دلار و ۳۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۱۹۸۷دلار و ۳۰ سنت رسید.

افزایش امروز، دوشنبه به دنبال دومین افزایش هفتگی متوالی برای طلاست. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود از دسامبر ۲۰۱۸ رسید و شمش به عنوان یک ذخیره امن در زمان بحران‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین محافظی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود.

به نقل از رویترز، انتظار می‌رود چین در ماه مارس وخیم‌ترشدن شدید فعالیت‌های اقتصادی را گزارش کند زیرا شیوع کووید-۱۹ و محدودیت‌ها تاثیرات مهمی در مصرف‌کنندگان و کارخانه‌ها وارد کرده است، اگر چه رشد سه ماهه اول ممکن است به دلیل شروع قوی در اوایل سال افزایش یافته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵.۸۰ دلار در هر اونس و پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۹۷.۵۰ دلار رسید  و پالادیوم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۹۳دلار و ۶۷ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید