229418

استاندار خراسان جنوبی:

نخستین شهرک فرآوری طلا در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

دنیای معدن - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود معادن طلا در این استان گفت: نخستین شهرک فرآوری طلا در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود که تحولات خوبی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، جواد قناعت روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد فرآوری معدن طلای شادان در شهرستان خوسف افزود: راه‌اندازی شهرک‌ فرآوری طلا یکی از کارهای خوب است که باید با توجه به ظرفیت معادن غنی به‌ویژه معادن طلا در استان انجام شود تا این شهرک بتواند تحول خوبی را در حوزه معادن و در حوزه اقتصادی برای خراسان جنوبی رقم بزند.

وی با بیان اینکه شهرک طلاسازی در کشور وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد با همراهی مدیران و دستگاه‌های متولی به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این شهرک در استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواست و انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی کمک کنند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی شهرک فرآوری طلا در خراسان جنوبی باشیم.

وی با اشاره به افتتاح واحد فرآوری طلای شادان خوسف که امروز در نهمین روز دهه فجر انجام شد، ادامه داد: صبح امروز فرصتی شد تا در ارتباط با رادیوی سراسری از ظرفیت‌ها و طرح‌های افتتاحی استان گفته شود و درخصوص معدن طلای شادان خوسف در این ارتباط اطلاعات لازم را ارائه کردم.

قناعت گفت: بحث معادن خراسان جنوبی در کشور زبانزد است ولی طلا برای مجری برنامه هم موضوع تازه‌ای بود و افتتاح طرح طلای شادان خوسف در راستای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی روی آنتن سراسری رفت.

وی اضافه کرد: در همین مدت کوتاه خدمت در استان چند بار با مدیرعامل شستا و ایمیدرو دیدار داشتیم که پای این شرکت‌های بزرگ در خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاری باز شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نشست‌ها و پیگیری‌هایی که در تهران با همراهی‌ نمایندگان مجلس انجام می‌دهد گفت: سرمایه‌گذاران خوبی که با انگیزه وارد عرصه می‌شوند و با وجود ظرفیت‌های فراوانی که در این استان وجود دارد نباید با بروکراسی اداری و قوانین و مقررات دست و پاگیر این فرصت طلایی را برای استان از دست بدهیم.

وی ادامه داد: انتظار این است که همکاران ما در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی انعطاف‌ لازم را داشته باشند و با دید باز عمل شود تا طرح‌های سرمایه‌گذاری به‌خوبی پیش برود و فازهای بعدی هم در دستور کار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

واحد فرآوری معدن طلای شادان خوسف در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید. این واحد فرآوری ماده معدنی طلا در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ هکتار احداث شده و بخش خصوصی ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری کرده است.

کارخانه فرآوری طلای شادان با ظرفیت استحصال سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا برای بیش از ۲۲۰ نفر اشتغالزایی دارد.

استاندار خراسان جنوبی که روز چهارشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان خوسف سفر کرد، در آیین کلنگ‌زنی ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف هم حضور یافت.

کارخانه تولید کاشی ساختمانی با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف احداث می‌شود که صادرات‌محور است و زمینه اشتغال ۲۲۳ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

همزمان با نهمین روز دهه فجر عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد. کارخانه تولید کنسانتره آهن توسط یک سرمایه‌گذار از کشور چین احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه پنج میلیون دلار برای احداث کارخانه و پنج میلیون دلار در قالب سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید