229232

احداث واحد فرآوری معدن طلای خونیک وارد فاز سرمایه‌گذاری شد

دنیای معدن: همزمان با دهه فجر و ابلاغ قرارداد سرمایه‌گذاری اکتشافات تکمیلی، تجهیز، بهره‌برداری و احداث واحد فرآوری معدن طلای خونیک، فعالیت سرمایه‌‎گذار بخش خصوصی در این معدن آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن، مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی در این باره گفت: در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و پس از برگزاری مزایده عمومی، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با مشارکت شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر به عنوان سرمایه‌گذار معدن طلای خونیک انتخاب و قرارداد آن نیز ابلاغ شد.

علیرضا جلالیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران مدت زمان این قرارداد را ۱۴ سال اعلام کرد و افزود: بنابر این قرارداد، سرمایه‌گذار موظف است پس از اکتشافات تکمیلی، اصلاح طرح و تجهیز معدن، نسبت به احداث کارخانه تولید شمش طلا به ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم در سال اقدام کند.

وی اظهار داشت: این دومین کارخانه طلا در استان خراسان جنوبی است که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مطرح شدن ظرفیت‌های معدنی به عنوان یکی از منابع اقتصاد بدون نفت کشور، توسعه فعالیت‌های معدنی در استان‌های محروم و کمتر توسعه‌یافته از جمله خراسان جنوبی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی افزود: امروز در آستانه چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی شاهد به بار نشستن بخشی از طرح‌های مهم معدنی در این استان هستیم.

جلالیان، تولید آزمایشی در طرح فرآوری طلای هیرد را یکی از این دستاوردهای معدنی در استان خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: پس از پایان یافتن عملیات اجرایی ساخت و تجهیز کارخانه به ظرفیت سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا، اکنون تولید آزمایشی در حال انجام بوده و امید است در سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

وی از دیگر طرح‌های اکتشافی و معدنی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که به مرحله واگذاری به شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی نزدیک است، معدن سنگ آهن حنار را نام برد و گفت: علاوه بر این، فعال‌سازی معدن سنگ آهن بیشه با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی از طریق برگزاری مزایده عمومی در آینده نزدیک در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: سال آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر در آماده‌سازی محدوده‌های اکتشافی در جهت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه اقتصادی و اجتماعی در این خطه از کشور باشیم تا با این اقدامات غبار کم‌برخورداری از چهره استان زدوده و توسعه‌یافتگی آن ملموس شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید