224291

ضرورت انتقال حساب های مالی معادن به خراسان جنوبی

دنیای معدن: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال حساب های مالی معادن به استان، توان مالی و امکان تسهیلات دهی سیستم بانکی را بالا می برد.

به گزارش دنیای معدن، محمد فرهادی صبح امروز در جلسه شورای معادن خراسان جنوبی، اظهار داشت: انتقال حساب های مالی معادن به استان، توان مالی و امکان تسهیلات دهی سیستم بانکی را بالا می برد.

وی بیان داشت: براساس قانون، دفاتر مالیاتی واحدهای معدنی باید در استان مربوطه تعیین شوند، لذا بر اساس مصوبه جلسه گذشته شورای معادن استان، لیست واحدهای بزرگ به اداره کل امور مالیاتی اعلام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای حمایت از سرمایه گذاری در صنایع معدنی و به منظور جلوگیری از خام فروشی و کمک به سرمایه گذار، بر اساس ماده ۵۳ در صورت احداث، تجهیز و نصب تأسیسات واحد فرآوری، با رأی شورای معادن استان با تعطیلی معدن به مدت یکسال موافقت می شود.

فرهادی با اشاره به ماده ۸۳ قانون معادن، تصریح کرد: کلیه معادن مشمول اجرای این قانون در صورت داشتن متقاضی، بعد از برگزاری دو مرحله مزایده و با گذشت ۶ ماه به شرط تصویب شورای استان، واگذار می شود.

وی بیان داشت: باید با جلوگیری از خام فروشی به سمت فرآوری محصولات معدنی گام برداریم زیرا ارزش افزوده بیشتر و در نتیجه پایداری اشتغال را در استان به دنبال خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید