227154

مرگ ۳۸ نفر بر اثر ریزش معدن طلا در غرب خارطوم

دنیای معدن: روزنامه‌ها و رسانه‌های سودانی از مرگ ۳۸ نفر بر اثر ریزش یک معدن طلا در نزدیکی شهر «النهود» در ایالت کردفان در ۵۰۰ کیلومتری غرب خارطوم پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش دنیای معدن،  روزنامه «الراکوبه» سودان بامداد چهارشنبه پس از آنکه مقامات این کشور آمار قربانیان این حادثه را ۲۲ نفر اعلام کردند گزارش داد که تعداد جانباختگان به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از «خالد ضحوی»  مدیر شعبه شرکت منابع معدنی سودان که کار نظارت بر فعالیت‌های معدنی در منطقه «النهود» را برعهده دارد گفت: در جریان حادثه ریزش معدن در منطقه «‌ام ضریسایه» در غرب ایالت کردفان ۳۱ معدنچی سنتی جان خود را از دست دادند،  یک نفر زنده ماند و هشت نفر همچنان مفقود هستند.

معادن سنتی استخراج طلا بیش از یک دهه پیش در مناطق مختلف سودان گسترش یافته است و مردم این مناطق با کمک کارگران زمین را حفر و برای استخراج طلا، سنگ‌ها را حجاری می‌کنند.

سازمان‌های دولتی سودان تعداد افراد شاغل در این معادن سنتی را حدود ۲ میلیون نفر تخمین می‌زنند که حدود ۸۰ درصد طلای کشور که سالانه به حدود ۸۰ تُن می‌رسد را تولید می‌کنند.

یکی از مسئولان سودانی با اشاره به اینکه این اولین حادثه در این معدن نبود، افزود: در ژانویه گذشته نیز چهار نفر در این معدن کشته شدند.

وی افزود: مقامات آن زمان معدن را بستند و روی آن نگهبان گذاشتند اما دو ماه پیش آن را از کنترل خارج کردند.

سودان از بحران اقتصادی شدید و نرخ تورم سالانه بیش از ۳۰۰ درصد رنج می‌برد. این کشور همچنین پس از کودتای ۲۵ اکتبر که توسط «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش انجام شد و دولت غیرنظامی برکنار و اعضای آن دستگیر شدند با یک بحران سیاسی مواجه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید