225381

روند افزایشی طلا ازسرگرفته شد

دنیای معدن: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و ارزیابی تاثیر امیکرون بر اقتصاد جهانی از سوی سرمایه گذاران، اندکی افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۰ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷۸۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی اندکی ارزان‌تر کرد.

شمار رو به رشدی از کشورها برای مقابله با شیوع واریانت جدید ویروس کرونا، محدودیتهای سفر اعمل کرده اند. سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد واریانت جدید ریسک بسیار بالای افزایش موارد ابتلا را به همراه دارد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس اظهار کرد: این نوع اخبار هستند که قیمت طلا را بالاتر می برند. این حقیقت که چنین اتفاقی نیافتاده است، نشان می دهد ضعف بنیادی زیادی در طلا وجود دارد.

سرمایه گذاران منتظر اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره هستند. وی روز دوشنبه هشدار داد واریانت جدید کووید ۱۹ دورنمای تورم بانک مرکزی را مبهم کرده و قیمتها ممکن است برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار افزایش پیدا کنند.

تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره برای محدود کردن تورم، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی است، افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اسپیواک پیش بینی کرد اگر بانک مرکزی آمریکا به جای تورم، بیشتر روی رشد اقتصادی متمرکز شود، قیمت طلا پشتیبانی می شود. اما اگر آمار اشتغال ماهانه که روز جمعه منتشر می شود، اشتغالزایی ضعیف‌ و دستمزد بالاتر را نشان دهد، بر دورنمای سیاست بانک مرکزی سایه افکنده و این ابهامات باعث قویت‌ر شدن دلار می شود و به طلا ضربه خواهد زد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۲ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۶۷ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۰۰ دلار و ۲۶ سنت بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید