222744

قیمت طلا به رکورد های قیمتی گذشته باز خواهد گشت

دنیای معدن: قیمت طلا با وجود رشدی که طی روز های گذشته از خود نشان داده است اما همچنان در سطوح پایینی قرار دارد اما برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که طلا بار دیگر صعود خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، قیمت طلا همچنان در زیر 1800 دلار در حال حرکت است و طی هفته های اخیر نتوانسته به بالای 1800 دلار صعود کند. با این حال کارشناسان TD Securities پیش بینی می کنند که با توجه به تورم موجود طلا بار دیگر به رکورد های قبل خود بازمی گردد.

کارشناسان این بانک کانادایی پیش بینی می کنند که قیمت طلا افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کرده و بتواند بار دیگر در محدوده 1850 تا 2000 دلار قرار بگیرد.

این پیش بینی در حالی صورت می گیرد که بازار طلا به دلیل کمبود سرمایه گذاری نتوانسته است بالای 1800 دلار تثبیت شده و هم اکنون در محدوده 1760 تا 1780 دلار در حال معامله است.

کارشناسان ابراز داشتند که قیمت طلا طی هفته های اخیر کاهشی بوده است چراکه فدرال رزرو قصد دارد تا سیاست های آسانگیرانه خود را تغییر داده و به دنبال کاهش خرید اوراق قرضه تا پایان سال جاری میلادی است.

طبق گفته تحلیلگران دلیل اینکه تورم تا کنون نتوانسته است تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلا بگذارد این است که افزایش تورم به معنای تعدیل سیاست های فدرال رزرو بوده است اما با گذر زمان افزایش تورم خطر ایجاد رکود تورمی را افزایش داده و می تواند از طلا و دیگر فلزات گرانبها حمایت کند.

اگرچه رکود تورمی توجه زیادی را به خود جلب کرده است اما هنوز باعث افزایش تقاضا برای طلا نشده است. طی ماه های آینده و در پیش قرار داشتن زمستان، بحران انرژی تشدید شده و می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به سمت بازار طلا جلب کند.

 

به طور کلی این بانک کانادایی پیش بینی می کند که طی اوایل سال 2022 سرمایه گذاران توجه بیشتری به بازار طلا از خود نشان داده و در نهایت قیمت این فلز گرانبها افزایش خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید