243694

عملیات اجرایی تکمیل کارخانه سیمان دهلران شتاب گرفته است

دنیای معدن - معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: روند اجرایی برای بهره برداری نهایی از کارخانه سیمان این شهرستان شتاب گرفته و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح آن باشیم.

به گزارش دنیای معدن، لطیف صادقی روز شنبه در بازدید از روند اجرای پروژه کارخانه سیمان با اشاره به تسریع در فعالیت پروژه کارخانه سیمان دهلران گفت: طی یکسال گذشته پیشرفت خوبی در پروژه شاهد هستیم.

وی افزود: اگرچه این کارخانه با مشکلات فنی و حقوقی خاصی مواجه بود اما با پیگیری دولت ، همت سرمایه گذار و دستگاه قضایی و مجموعه دستگاه های امنیتی و انتظامی و سیاسی استان مشکلات در حال رفع شدن است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به جهش خوب ظرف یکسال گذشته این پروژه که موجب تسریع در تکمیل آن می شود، اظهار کرد: الان شاهد نصب کوره هستیم که از اساسی ترین قسمت های پروژه است.

صادقی ابراز امیدواری کرد: با توجه به همت کارگران و بویژه مدیران فعال در پروژه هر چه سریعتر شاهد بهره برداری آن در آینده نزدیک باشیم.

وی به موضوع اشتغال کارخانه سیمان دهلران اشاره و گفت: این پروژه در اشتغال و تولید و صادرات و رونق اقتصادی نقش موثری ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران سال ۸۶ آغاز شده و در صورت بهره برداری بطور مستقیم زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم می کند و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز از محل صنایع پایین دستی آن صاحب شغل خواهند شد.

تاکنون برای کارخانه سیمان دهلران ۳۰ میلیون یورو و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و سال گذشته نیز سال جاری نیز یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته است.

این پروژه ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن حدود ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید