237182

مروری بر معاملات شش ماه سیمانی ها

۲۵ میلیون تن سیمان تا دهه دوم شهریور معامله شد/ ارزش ۱۶ همتی تالار سیمان بورس کالا

دنیای معدن: از ابتدای سال جاری تا روز ۱۸ شهریور بیش از ۲۵ میلیون تن انواع سیمان در بورس کالا فروخته شد که ارزش آن به بیش از ۱۶ همت رسید. روز یکشنبه ۲۰ شهریور نیز یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ تن سیمان در تالار سیمان عرضه شد که بیش از ۹۰۱ هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن، از ابتدای فروردین امسال تا هفته منتهی به ۱۸ شهریور، در مجموع ۳۱ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۴۵ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۳۰ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۸۴۶ تنی روبه رو و ۲۵ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۶۹ تن آن به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان معامله شد.

32728

 

روز یکشنبه ۲۰ شهریور نیز یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ تن سیمان در تالار سیمان عرضه شد که بیش از ۹۰۱ هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت. هر چند که در عرضه های روز دوشنبه ۲۱ شهریور نیز، تالار سیمان نیز شاهد عرضه ۱۵۷ هزار و ۴۱۰ تن انواع سیمان است.

معامله ۳۰۹ میلیون گواهی سپرده سیمان تا هفته منتهی به ۱۸ شهریور

همچنین از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به ۱۸ شهریور، در مجموع ۳۰۹ میلیون و ۷۱ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۳۰۹ هزار و ۷۱ تن سیمان دست به دست شد و ارزش نزدیک ۲۱۹ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان را رقم زد.

در سال گذشته نیز که شاهد راه اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید