234514

عرضه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا

دنیای معدن: بورس کالای ایران امروز (یکشنبه) میزبان عرضه یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۶۲۰ تن انواع سیمان از سوی ۶۶ شرکت سیمانی است.

به گزارش دنیای معدن؛ از مجموع عرضه های امروز سیمانی ها در بورس کالا، یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۲۰ تن از نوع تیپ ۲، ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۷ هزار و ۷۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.

از ابتدای امسال تا هفته منتهی به ۲۷ خرداد، در مجموع حدود ۱۵ میلیون و ۸۲۲ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه شده است که با تقاضای حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۶ هزار تنی روبه رو و بیش از ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تن آن به ارزش ۷ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان معامله شد.

از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا از ۹ خرداد سال گذشته تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

از ابتدای سال جاری تا پایان هفته چهارم خرداد نیز در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۶۷۲ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۱۵۵ هزار و ۶۷۲ تن سیمان دست به دست شد و ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان را رقم زد.

در سال گذشته نیز با راه اندازی گواهی سپرده سیمان در نهم آبان ۱۴۰۰، در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید