228257

«سیمان غدیر» پیشتاز در صادرات به 23 کشور جهان/ سود سهامداران تا 22 بهمن پرداخت می شود

دنیای معدن: صادرات بیش از ۵/۲ میلیون تن محصول به ۲۳ کشور و ارزآوری ۵۰ میلیون دلاری همراه با ثبت رکورد صادرات ۳۵ درصد از کل محصولات تولیدی که این مجموعه را در صدر هلدینگ های سیمانی کشور قرار داد.

به گزارش دنیای معدن، مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۹۶ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده حسابرس و بازرس قانونی به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

هیئت رئیسه مجمع با حضور حسن یحیوی رازلیقی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان رئیس مجمع، احسان حاجی حسن معمار و امیر سلیمانی به عنوان ناظرین مجمع به همراه نماینده سازمان بورس و نماینده حسابرس و بازرس قانونی و محمدرضا سلیمیان مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر به عنوان دبیر مجمع تشکیل شد.

سلیمیان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای هلدینگ سیمان غدیر در سال مالی گذشته به ترسیم برنامه های آتی شرکت جهت رشد و توسعه فعالیت های هلدینگ در صنعت سیمان کشور پرداخت.

"سغدیر" در سال مالی اخیر رشد ۹۲ درصدی درآمدهای عملیاتی را به ثبت رسانده و ۳۴ هزار میلیارد ریال درآمد داشته است. صادرات بیش از ۵/۲ میلیون تن محصول به ۲۳ کشور و ارزآوری ۵۰ میلیون دلاری همراه با ثبت رکورد صادرات ۳۵ درصد از کل محصولات تولیدی که این مجموعه را در صدر هلدینگ های سیمانی کشور قرار می دهد.

همچنین تولید بیش از هفت میلیون تن کلینکر در شرکت های زیرمجموعه هلدینگ سیمان غدیر با راندمان ۹۰ درصدی برگ زرین دیگری در دفتر عملکرد سال مالی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این مجموعه است که با تقدیر سهامداران مواجه شد.

پس از ارائه گزارش حسابرسی و تصویب صورت های مالی توسط سهامداران، نوبت به تقسیم سود رسید که به پیشنهاد هیئت مدیره ۱۲۰۰ ریال سود به ازای هر سهم بالغ بر ۹۴ درصد از سود انباشته شرکت تقسیم گردید.

هلدینگ سیمان غدیر با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه و برای رضایت هرچه بیشتر سهامداران خود اعلام کرده علی رغم اعلام قبلی زمان پرداخت سود سهام، سود سهامداران حقیقی و صندوق های سرمایه گذاری را در کمترین زمان و حداکثر تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از طریق سامانه سجام به سهامداران پرداخت خواهد کرد.

 

موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت شهود امین به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی و مدیریت آرمان نوین رسیدگی به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل انتخاب شدند. روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه رسمی برگزیده شد.

 

در انتهای مجمع، انتخابات هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر برگزار شد که با رأی سهامداران، شرکت سرمایه گذاری غدیر (سهامی عام)، شرکت صنعتی و بازرگانی غدیر (سهامی خاص)، شرکت سرمایه گذاری زرین پرشیا (سهامی خاص)، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی خاص) و شرکت بین المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) به عنوان اعضای هیئت مدیره هلدینگ سیمان غدیر انتخاب شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید