226064

محدود سازی تأمین گاز صنایع سیمان تا پایان امسال

دنیای معدن: مدیر عامل شرکت گاز استان فارس از محدود سازی تأمین گاز صنایع سیمان تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش دنیای معدن، مرکز فارس، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: محدودیت مصرف گاز صنایع سیمان در استان فارس و کشور مصوبه شورای امنیت ملی دارد.

غلامعباس حسینی با بیان این که تامین گاز مشترکان خانگی و عمومی اولویت نخست شرکت ملی گاز و وزارت نفت است اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما برای مدیریت تأمین گاز مشترکان عمومی و خانگی، چاره ای به جز محدود سازی گاز صنایع پر مصرف نداریم و این موضوع امسال برای نخستین بار به تصویب شورای امنیت ملی نیز رسیده است،

او با بیان این که شرکت های سیمان هر ساله آمادگی قطع گاز را دارند و این امر به هیچ وجه نوعی غافلگیری نیست، بیان داشت: بر اساس قرارداد ی که بین شرکت های سیمان و شرکت گاز منعقد شده گازرسانی به این واحد ها ۸ ماهه است و در چهار ماه دیگر سال که در فصول سرد قرار دارد و همچنین در زمان هایی که با افت فشار گاز و یا موارد بحرانی رو به رو هستیم گاز این صنایع قطع می شود و این موضوع به صراحت در قرارداد آن ها قید شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با تأکید بر این که کارخانجات سیمان، ملزم به تامین و ذخیره سازی سوخت مازوت برای جایگزینی گاز هستند، افزود: در صورت پر شدن انبار ذخیره سوخت شرکت های سیمانی، سوخت ذخیره شده پاسخگوی مصرف ۱۵ تا ۳۰ روزه صنعت سیمان را می دهد.

حسینی با بیان این که در چند هفته گذشته با افزایش چشمگیر مصرف گاز در کشور و همچنین در استان فارس رو به رو بوده ایم، گفت: مصرف روزانه گاز مشترکان خانگی در فارس به طور میانگین در تابستان ۵ میلیون متر مکعب بود که در پاییز ۳ تا ۳ و نیم برابر شده است.

او گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی، محدود سازی تامین گاز شرکت های سیمان تا آخر اسفند ماه ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس درباره میزان نیاز شرکت های سیمانی به گاز اظهارداشت: مصرف این ۹ شرکت سیمانی، روزانه ۲ میلیون مترمکعب است که تامین آن به دلیل افزایش مصرف مشترکان عمومی و خانگی امکان پذیر نیست.

حسینی با تاکید بر این که شرکت گاز استان فارس نهایت همکاری را با تمامی مشترکان از جمله مشترکان صنعتی و همچنین شرکت های سیمانی دارد گفت: اگر قرار بود همکاری با شرکت های سیمانی نداشته باشیم می توانستیم گاز آن ها را به دلیل بدهی قطع کنیم این در حالی است که به هیچ وجه چنین اقدامی در دستور شرکت ملی گاز و همچنین شرکت گاز استان فارس نیست.

او گفت: صنایع سیمان استان فارس بیش از ۸۰ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکارند و حتی یکی از این شرکت ها ۱۱ دوره است که گازبهای خود را پرداخت نکرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید