228236

در دپارتمان ملی آموزش تخصصی فردوس انجام شد؛

آماده ورود به اشتغال200 نفر هنرجو در صنعت گوهرسنگ

دنیای معدن: مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: طی سال 99 و امسال، 200 نفر هنرآموز در دپارتمان ملی آموزش تخصصی فردوس، آموزش های مهارتی را گذراندند و آماده ورود به اشتغال در صنعت گوهر سنگ شدند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب گفت: دپارتمان ملی آموزش تخصصی گوهرشناسی و گوهرتراشی فردوس با هدف توسعه اشتغال و جلوگیری از خام فروشی در صنعت گوهرسنگ، با همکاری سازمان آموزش فنی حرفه ای و ایمیدرو در سال 98 در شهر فردوس بهره برداری شد.

وی افزود: در این مرکز، تاکنون 2350 ساعت آموزش در 12 دوره آموزشی شامل ﮔﻮﻫﺮ ﺷﻨﺎﺳﯽ، ﮔﻮﻫﺮﺗﺮﺍﺵ ﺳﻨﮓ ﻫﺎﯼ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﻭ ﻧﯿﻤﻪ ﻗﯿﻤﺘﯽ )ﺩﺍﻣﻠﻪ(، ﮔﻮﻫﺮﺗﺮﺍﺵ ﺳﻨﮓ ﻫﺎﯼ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﻭ ﻧﯿﻤﻪ ﻗﯿﻤﺘﯽ )ﺯﺍﻭﯾﻪ(، ﺣﺠﻢ ﺳﺎﺯﯼ ﺳﻨﮓ ﻫﺎﯼ ﻧﯿﻤﻪ ﻗﯿﻤﺘﯽ و ﻣﻠﯿﻠﻪ ﺳﺎﺯ ﻓﻠﺰﺍﺕ ﻗﯿﻤﺘﯽ برگزار شده است.

 

برنامه توسعه صنعت گوهرسنگ

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به سیاست این سازمان برای توسعه صنعت گوهرسنگ در حوزه اکتشاف، توسعه، صادرات و بازرگانی در افق 10 ساله تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالای شرق کشور در حوزه معادن گوهرسنگ، درصدد توسعه صنعت گوهرسنگ در این مناطق هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این صنعت، سرمایه پایینی نیاز دارد، افراد علاقه مند به این حوزه، پس از فراگیری آموزش های لازم طی 3 ماه، قادر خواهند بود کسب و کارخود را راه اندازی کرده و از مواد اولیه موجود در معادن غنی کشور به ویژه منطقه شرق، ارزش آفرینی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید