228017

وزیر صنعت در کرمان: اشتغال طرح‌های صنعتی و معدنی باید از مردم منطقه باشد

دنیای معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و فرآوری در خارج کشور گفت: اشتغال طرح‌های صنعتی و معدنی باید از مردم منطقه باشد.

به گزارش دنیای معدن، سید‌رضا فاطمی‌امین امروز ظهر در آیین شروع به‌کار معدن کرور شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان اظهار داشت: یکی از موضوعات محوری در دولت سیزدهم عدالت است و هر کاری که انجام می‌دهیم باید عدالت در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در معادن بزرگ باید مردم منطقه سهیم باشند گفت: در معدن کرور 40 درصد سهم مردم لحاظ می‌شود و اشتغالی که ایجاد می‌شود باید از مردم منطقه باشد و به‌زودی آموزش‌های لازم نیز برای مردم انجام می‌شود.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه معدن کرور چند ماهی است که کارش آغاز شده و دسترسی جاده به این معدن نیز تا حدودی انجام شده و ما باقی نیز در حال انجام است تصریح کرد: معدن کرور پروژه بزرگی در این منطقه است که با بیش از 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال فعال شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این معدن تاکنون بیش از 300 نفر اشتغالزایی داشته است و ما در واگذاری‌ها دنبال آن هستیم که هر معدنی باید مردم  سهام‌دار و شریک شوند.

وی با بیان اینکه معدن کرور دومین معدنی است که در کشور مردم سهامدار می‌شوند و نخستین معدن در شهرستان زابل بوده است گفت: صنعت مس بسیار سود‌آور است و با تصمیم گرفته شده مردم این منطقه درآمدشان افزایش پیدا می‌کند به نحوی که توزیع ثروت و درآمد را بهبود ببخشد.

فاطمی‌امین با اشاره به خام فروشی مواد معدنی عنوان کرد: خام فروشی دو مقطع دارد یکی اینکه خام از کشور خارج نشود که برای جلوگیری از این مهم کارهای بسیار از جمله برداشتن معافیت مالیاتی انجام شده است و تاکید داریم در محلی که معدن وجود دارد تا حد امکان فرآوری انجام شود.

وی ادامه داد: به همه استان‌ها تعهد دادیم که تا پایان امسال اولویت‌های سرمایه گذاری برای هر شهرستان متناسب با اینکه اشتغال مناسبی را در بحث سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود، طراحی می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فرآوری تا حد امکان در منطقه ایجاد شود گفت: باید اشتغال در هر منطقه متناسب با ظرفیت پیش‌بینی و طراحی شود تا اطمینان حاصل کنیم که سرمایه‌گذاری به سمت خواسته مردم و همان ایجاد فرصت شغلی متناسب با مناطق مردم فراهم می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید