228187

در نخسینن گردهمایی پژوهشی نمایندگان مجتمع های سرب و روی کشور؛

ملاطاهری اعلام کرد: هدایت طرح های کاربردی و تقاضا محور برای اجرا از سوی ایمیدرو / حمایت: توسعه صنایع پایین دستی نیاز صنعت سرب و روی ایران است

دنیای معدن-مدیر آموزش پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: سالانه بیش از 100 عنوان طرح براساس نیازهای فناورانه به ایمیدرو می رسد که به عنوان طرح های "تقاضا محور" طبقه بندی شده اند. به گفته غلامرضا ملاطاهری، طرح های کاربردی این سازمان براساس نیازها و تقاضای واحدها تعریف می شوند به طوری که بعد از بررسی، نتایج طرح ها توسط ایمیدرو به بخش های مختلف جهت اجرا، ابلاغ می شود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایمیدرو، ملاطاهری در نخسینن گردهمایی پژوهشی نمایندگان مجتمع های سرب و روی کشور که به میزبانی "مهدی آباد" برگزار شد، با تصریح اینکه ایمیدرو یک سازمان توسعه ای است، گفت: یکی از ماموریت های ایمیدرو توانمندسازی و ارتقا بهره وری است و حمایت از پژوهش های کاربردی، توسعه فناوری و ایجاد تکنولوژی و توسعه آموزش برای ستاد و بخش خصوصی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

مدیر آموزش و پژوهش و فناوری ایمیدرو، افزود: در شرایط تحریم یکی از سیاست های ما استفاده از ظرفیت های موجود، انجام طرح ها و پروژه های بهره‌ور با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است. وی ادامه داد: ارتقا بهره وری یکی از استراتژی های ایمیدرو و اهداف پروژه های پژوهشی ماست که آن را دنبال می کنیم.

وی از افزایش شاخص هزینه های مراکز تحقیق و توسعه کشور از نیم درصد GDP به یک و دو دهم درصد خبر داد و اعلام کرد: این موضوع به دلیل قوانینی است که در این حوزه شکل گرفته است و در همین راستا ایمیدرو جزو سازمان های دولتی برتر کشور از نظر ارزش و تعداد قراردادهای پژوهشی است.

 

سه سال تحقیقات

حمیدرضا حمایت مدیر مجتمع مهدی آباد گفت: هم اکنون در صنعت سرب و روی نیازمند توسعه صنایع پایین دستی هستیم. حمایت تصریح کرد: تولید باتری های زینک ایر، تولید لیتوپون، نانو اکسید روی و توسعه صنعت گالوانیزه در کشور از جمله این صنایع هستند که زنجیره ارزش فلز روی را در کشور تکمیل می کنند.

وی یادآور شد: این جلسه به منظور هم افزایی و تعریف پروژه های پژوهشی کاربردی در حوزه سرب و روی و نیز نظارت بر اجرای پروژه های پژوهشی واحد های سرب و روی کشور، مجتمع ها و طرح های تحت پوشش ایمیدرو و شرکت های منتخب برگزار شد.

حمایت ادامه داد: شناسایی، بررسی و اولویت بندی و تامین نیازهای پژوهشی در حوزه سرب و روی از دیگر اهداف اصلی این نشست بوده است. وی با ارایه پروژه های استخراج شده ذیل طرح جامع سرب و روی کشور توسط مجتمع مهدی اباد ، اظهار داشت: پروژه های پژوهشی دیگر مجتمع ها، ایمیدرو و نیز شرکت تهیه تولید در این نشست نیز معرفی و مقرر شد اطلاعات مربوطه از طریق پورتال تخصصی پایگاه داده های مرجع آموزش،پژوهش و فناوری سازمان در اختیار دیگر واحد ها قرار گیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید