249786

استاندار کرمان: انتقال شرکت فولاد مشیز به مجموعه گُهرزمین به زودی انجام می‌شود

دنیای معدن- استاندار کرمان گفت: مدت‌ها بحث خرید و فروش شرکت فولاد مشیز مطرح بود اما سهامداران در این راستا مقاومت می‌کردند البته به زودی گهرزمین این شرکت را تحویل خواهد گرفت لذا دستگاه‌های اجرایی در این نقل و انتقال کمک کنند و اگر مجوزی نیاز است ارائه کنند تا کار سریع‌تر انجام شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین سایت بردسیر افزود: در سال جدید با تغییر مدیریتی اتفاقات خوبی در این شرکت افتاد و علاوه بر افزایش تولید، صادرات نیز افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت فنی نتیجه خوبی برای شرکت گهرزمین رقم زده است، ادامه داد: تفاوت این شرکت با سال قبل کاملا مشخص است و این مهم جای خوشحالی دارد.

استاندار کرمان گفت: امسال ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه در مجموعه گهرزمین رخ داد، موضوعی که نه تنها ارزش سهام این شرکت را کاهش نداد بلکه سهام آن افزایش هم داشت.

وی با اشاره به اینکه کاهش تولید قبل در مجموعه گهرزمین جبران شده و عددهای تولید در این مجموعه امیدوار کننده است، گفت: فرایند تولید از معدن تا ورق در صنعت کرمان کار بسیار بزرگی است.

فداکار گفت: افزایش اشتغالی که مجموعه گهرزمین ایجاد کرده برکتی برای استان کرمان است و سود این شرکت به همین نسبت اگر پیش رود نسبت به سال گذشته ۲ برابر خواهد شد.

وی گفت: بیرون آمدن شرکت گهرزمین از سیرجان نکته مهمی است و این توازن اتفاق خوبی است همانگونه که اکنون شاهد هستیم معدن در سیرجان قرار دارد و صنعت‌ در بردسیر فعالیت می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به فعالیت های شرکت گهرزمین در جنوب کرمان گفت: در جنوب هم کار خوبی را شروع کرده است و این منطقه ذخایر معادنی خوبی وجود دارد هر چند کار عقب است و امید داریم کار پیش رود.

شرکت گهر زمین بزرگترین معدن خاورمیانه

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان نیز در این نشست افزود: شرکت گهرزمین بزرگترین معدن خاورمیانه است و با کیفیت ترین ذخیره معدنی این منطقه را دارد.

محمد محیاپور گفت: اکنون دیگر قطب فولاد کشور اصفهان نیست و این نام برای استان کرمان مصداق پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در این شرکت پروژه های بزرگی با پیگیری های استانداری شروع و مجتمع عظیم فولادی در بردسیر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان گفت: امسال برای نخستین بار از تولید ۱۵ میلیون تن سنگ آهن و هفت میلیون تن کنسانتره در این شرکت عبور کردیم.

وی با اشاره به اشتغال ۹ هزار نفری که گهرزمین در سیرجان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: امسال ۲۰۰ درصد سرمایه گذاری در این شرکت افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان خاطرنشان کرد: در محدوده ۲۰۰ هکتاری در جبالبارز به ذخایر مس رسیدیم که کار معدنی خوبی در آن انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه ای معدنی که در کشور مصرف می شود در این استان تولید می شود، گفت: در این استان فرایند تولید از معدن تا ورق را داریم.

محیاپور گفت: در شهرستان بردسیر در ۲ هفته گذشته زمین خوبی به گهرزمین تعلق گرفت و بزودی پروژه فولادی بزرگی در این شهرستان آغاز می شود.

همچنین صبح امروز استاندار کرمان در جریان سفر به شهرستان بردسیر به عنوان نخستین مقصد این سفر از شرکت صنایع فولاد مشیز بردسیر بازدید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید