243503

یک مسئول خبر داد:

تولید آهن اسفنجی در خراسان شمالی توسط شرکت های دانش بنیان

دنیای معدن: معاون صنایع و معادن اداره کل صمت خراسان شمالی از تولید آهن اسفنجی در این استان توسط شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، مهیار مشایخی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه مورد نیاز واحدهای ریخته‌گری در شهرستان اسفراین برای تولید شمش فولاد آلیاژی است، اظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت تولیدی دانش بنیان در این استان با استفاده از پوسته های اکسیدی درصدد هستند تا آهن اسفنجی تولید کنند.

به گفته وی ساخت یکی از این واحدهای تولیدی در مرحله پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی قرار دارد و یکی دیگر از این شرکت ها فعال شده است.

مشایخی با بیان اینکه آهن اسفنجی از ماده معدنی مگنتیت تولید می شود، افزود: سنگ آهن در واحدهای تولیدی بزرگی همچون ذوب آهن اصفهان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه آهن اسفنجی مورد نیاز واحدهای تولیدی خراسان شمالی از خارج استان تامین می شود، ادامه داد: بهتر است برنامه ریزی هایی برای تولید این ماده مورد نیاز در استان صورت گیرد.

گفتنی است خراسان شمالی در آینده نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی نیاز دارد.

در حال حاضر میزان نیاز استان به این ماده ۸۰۰ هزار تن است که طی آینده نزدیک با ظرفیت سازی های ایجاد شده در واحدهای تولیدی فولادی، این میزان نیاز، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید