243497

نرخ سنگ‌‌‌آهن در کف ۶ ماهه

دنیای معدن: افت تقاضا برای محصولات فولادی در چین، باعث شد تا تمایل فولادسازان این کشور به خرید مواد اولیه کاهش یابد و سنگ‌‌‌آهن اولین هفته ماه مه را با کاهش نرخ به پایان برساند.

به گزارش «دنیای معدن»، نگرانی در خصوص کاهش تقاضا، سنگ‌‌‌آهن را به کف قیمت ۶ماه اخیر خود عقب راند. در حالی که موسسه فست‌‌‌مارکت بهای هر تن سنگ‌‌‌آهن عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را برای روز جمعه پنجم ماه مه با ثبت کاهش روزانه ۷/ ۰درصدی برابر ۱۰۱دلار و ۵۸سنت ارزیابی کرد، پلتس، بهای همین محصول را با ثبت افت نرخ روزانه ۴۰سنتی برابر ۱۰۳دلار و ۶۵سنت اعلام کرد.

داده‌‌‌های شرکت مشاوره Mysteel نشان داد که تقاضای سنگ‌‌‌آهن از سوی ۲۴۷فولادساز چینی مورد بررسی این موسسه ظرف یک‌هفته اخیر افت ۳/ ۱درصدی داشت و به ۲میلیون و ۴۱۰‌هزار تن رسید. در حالی که فست‌‌‌مارکت از عقب‌‌‌نشینی سنگ‌‌‌آهن عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین به کمترین نرخ ۶ماه اخیر یعنی پس از نوامبر ۲۰۲۲ خبر داد، پرمعامله‌‌‌ترین قرارداد سنگ‌‌‌آهن در بورس‌کالای دالیان برای تحویل در ماه سپتامبر پس از رسیدن به پایین‌‌‌ترین سطح پنج‌ماه اخیر خود به قیمت ۵/ ۶۷۵یوآن به ازای هر تن به فروش رفت. تحلیلگران Sinosteel Futures در یادداشتی از قصد فولادسازان چینی برای آغاز دوره تعمیر و نگهداری به دلیل کاهش حاشیه سود فولادسازی خبر دادند. این تصمیم با ایجاد جریان کاهش بیشتر تقاضا می‌‌‌تواند زمینه کاهش بیشتر بهای سنگ‌‌‌آهن را مهیا کند. پلتس نیز از کاهش حجم معاملات منعقدشده برای فروش سنگ‌‌‌آهن در روز جمعه پنجم ماه مه، به‌رغم افت قیمت خبر داد. یک تاجر سنگ‌‌‌آهن مستقر در خاورمیانه می‌‌‌گوید تضعیف تقاضا برای فولاد در بازارهای جهانی در حال سرایت به بازار مواد اولیه مصرفی در این صنعت است و سنگ‌‌‌آهن وارد مسیر افت نرخ شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید