243147

حمل سنگ آهن استخراجی از آنومالی هشت ناریگان به چغارت آغاز شد

دنیای معدن- مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق از آغاز حمل سنگ آهن استخراجی از آنومالی هشت ناریگان به چغارت خبر داد و گفت: ذخیره این آنومالی دارای ۲ بخش عمقی و سطحی است.

به گزارش دنیای معدن، مجتبی حمیدیان افزود: به منظور دستیابی به مشخصات فنی ذخیره مانند شکل ماده معدنی، عمق آن ، شرایط کیفی و کمی آن و غیره هم اکنون عملیات اکتشاف در معدن ناریگان در حال انجام است و پیش بینی می شود طی مدت ۱۸ ماه به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: میزان ذخیره در بخش عمقی که به دو قسمت آ و بی تقسیم می شود بیش از ۱۵۰ میلیون تن تخمین زده شده است که همگام با فعالیت اکتشافی، بهره برداری از ذخایر سطحی این معدن در بخش های سی و دی نیز آغاز شده که پیش بینی می شود این ذخایر بیش از ۶ میلیون تن باشد.

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در حاشیه مرکزی ایران قرار دارد، این شرکت در سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسارهای آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و هم اکنون یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد، بیش از پنجهزار و ۴۰۰ نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت های زیر مجموعه آن به کار اشتغال دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید